یک منزل مسکونی در شرق تهران آتش گرفت/توصیه‌های ایمنی درباره الکل

  • حوادث
  • شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۴:۵۷
    کد خبر :697645

یک آپارتمان در مجتمع ۵ طبقه مسکونی در خیابان نیروی هوایی عصر دیروز دچار آتش سوزی شد و خساراتی به بار آمد.

در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده خروج دود و شعله از یک واحد مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه ۶۰ و گروه امداد و نجات ۱۱ را ساعت ۱۶ روز گذشته به محل حادثه واقع در خیابان سی متری نیروی هوایی، خیابان شورا، خیابان خشی، کوچه مقامی اعزام کرد.

حمید غلامی فرمانده آتش نشانان اعزامی در این باره گفت: به محض رسیدن به محل حادثه مشاهده کردیم از طبقه چهارم یک ساختمان ۵ طبقه ۱۸ واحدی، شعله‌های آتش به همراه دود غلیظی خارج می‌شود.

وی افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز ساختمان و با مجهز شدن به دستگاه تنفسی به طبقه چهارم رفته ودر کمترین زمان ممکن، شعله‌های آتش را خاموش کردند.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیبی نرسید خاطرنشان کرد: علت بروز این آتش سوزی هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است.

توصیه‌های ایمنی در مورد الکل

یکی از کارشناسان آتش نشانی در مورد اشتعال زا بودن الکل گفت: الکل همانند بنزین و تینر از جمله مواد سریع الاشتعال هستند که در صورت تبخیر آن در مجاورت شعله و حرارت به سرعت آتش می‌گیرد.

وی افزود: متأسفانه شهروندان به تصور بی خطر بودن الکل بدون اینکه مسائل ایمنی آن را مورد توجه قرار دهند اقدام به جابجایی این مواد از ظروف بزرگ‌تر به ظروف کوچک‌تر می‌کنند تا بتوانند برای ضدعفونی کردن محیط برای مقابله با ویروس کرونا استفاده کنند که اگر این کار در مجاورت وسایل حرارتی مانند بخاری‌ها و اجاق گازها و نیز آبگرمکن ها صورت پذیرد قطعاً با رسیدن بخار الکل به شعله، محیط دچار آتش سوزی می‌شود.

این کارشناس آتش نشانی به شهروندان توصیه کرد که از گذاشتن ظروف محتوی الکل در کنار وسایل حرارتی جداً خودداری کنند. همچنین در هنگام جابجایی و انتقال الکل از ظروفی به ظروف دیگر حتماً موازین ایمنی را رعایت کنند و این عمل را در مجاورت وسایل حرارتی و شعله باز انجام ندهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید