بورس تغییر مسیر داد

    کد خبر :696638

شاخص کل بورس امروز (چهارشنبه) مجدد صعودی شد و با ۳۶۳ واحد رشد رقم ۵۲۰ هزار و ۲۱۱ واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز امروز صعودی بود و با ۱۰۴۳ واحد صعود به رقم ۱۷۸ هزار و ۹۷۳ واحد رسید.

معامله‌گران امروز ۸۱۶ هزار معامله انجام دادند که ۶۶ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال ارزش داشت.

در بازار امروز ۱۷۳ نماد مثبت و ۱۷۲ نماد منفی بودند که از میان آن‌ها فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی پارس، سرمایه گذاری غدیر، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بازار گذاشتند.

به گزارش ایسنا، بانک‌های ملت و تجارت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران و ایران خودرو لیست نماد‌های پربیننده امروز بورس را تشکیل اددند.

فرابورس هم مثبت شد

شاخص کل فرابورس نیز امروز روندی صعودی به خود گرفت و با ۲۲ واحد صعود به عدد ۶۷۶۷ واحد رسید. در این بازار ۷۱۱ هزار معامله انجام شد که ۲۱ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال ارزش داشت. از میان ۱۰۳ نماد مثبت و ۱۱۳ نماد منفی این بازار، پتروشیمی زاگرس، تولید نیروی برق دماوند و گروه توسعه مالی مهر آیندگان بیشترین تاثیر منفی و در مقابل سهامی ذوب آهن اصفهان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، صنایع ماشین‌های اداری ایران و توسعه مولد نیروگاهی جهرم نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را در فرابورس گذاشتند.

در این بازار سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، سیمان لار سبزوار، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، بیمه دی و بانک دی نماد‌های پربیننده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید