خواننده لس‌آنجلسی پول‌های مردم را پس نمی‌دهد / باز هم پای دلار در میان است

    کد خبر :696469

یکی از خوانندگان معروف لس‌آنجلس‌نشین با لغو اجباری کنسرت‌های نوروزی‌اش در کشورهای مختلف، حاضر نیست پول بلیت‌ها را به خریداران پس بدهد.

در سال‌های گذشته شاهد برگزاری کنسرت‌های نوروزیِ خوانندگان لس‌آنجلسی در کشورهای همسایه ایران بودیم. این خوانندگان با برگزاری کنسرتهایشان در کشورهای اطراف ایران، درآمدهای بالایی کسب می‌کردند.

امسال هم مانند سال‌های گذشته قرار بود کنسرت‌های خوانندگان مقیم خارج، در کشورهای همسایه ایران برگزار شود. اما شیوع ویروس کرونا این اتفاق را غیرممکن کرد.

یکی از خوانندگان معروفی که کنسرت‌هایش لغو شد، دو شب پیش با انتشار ویدیویی در صفحه شخصی‌ا‌‌ش اعلام کرد که تمام کنسرت‌هایِ نوروزی‌اش به اجبار لغو شده‌اند. این خواننده اما در صحبت‌های چند دقیقه‌‌ای‌اش، از مهمترین مسئله یعنی چگونگیِ برگشتِ پولِ کسانی که بلیت کنسرت‌های نوروزی‌اش را خریده‌اند، هیچ سخنی به میان نیاورد.

گویا او نمی‌خواهد پولِ بلیت‌ها را به خریدارانش برگرداند. او قصد دارد با جایگزین کردنِ روزهای جدیدی برای کنسرت‌هایش، همان مخاطبان را مجبور به شرکت در کنسرتش در تاریخ‌های جدید کند. جالب اینکه این خواننده هنوز تاریخ جدیدی برای کنسرت‌هایش مشخص نکرده است.

اما بی‌گمان چنین رویکرد و چنین اتفاقی نه حرفه‌ای و نه انسانی است.

*وقتی کنسرتی لغو می‌شود چه باید کرد

وقتی کنسرتی به هر دلیلی لغو می‌شود، معمولاً برگزارکنندگانِ آن کنسرت بلافاصله اقدام به بازپس دادن پولِ خریداران می‌کنند. پس از بازپس دادنِ پول بلیت‌ها، تاریخ جدیدی برای آن کنسرت مشخص می‌شود و دوباره از مردم می‌خواهند که برای خرید بلیت اقدام کنند.

گاهی هم ممکن است تاریخ جدیدی برای کنسرت لغو شده اعلام کنند و به مخاطبان اطلاع دهند که در این تاریخ جدید کنسرت برگزار خواهد شد و کسانی که تمایل داشته باشند می‌توانند در تاریخ جدید با همان بلیتِ از پیش خریداری شده به کنسرت بیایند و کسانی هم که امکان حضور در تاریخ جدید را ندارند، می‌توانند تقاضای بازپس‌گیریِ پولشان را بدهند.

این دو نوع برخورد در هنگام لغو شدن کنسرت‌ها، رویه‌هایی حرفه‌ای و منطقی‌اند.

*سایت‌های داخلی فروش بلیط هنگام لغو کنسرت‌ها چه کردند

اسفند 1398 بی‌شک یکی از تلخ‌ترین ماه‌ها برای موسیقی ایران بود. کنسرت‌های بسیار برای برگزاری در این ماه برنامه‌ریزی شده بودند که همه آنها به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شدند. جالب است بدانید که برخورد سایت‌های بلیت فروشی داخل کشور با کنسرت‌های لغو شده کاملاً متفاوت با برخوردِ این خواننده لس‌آنجلسی است.

مدیر بخش موسیقیِ یکی از سایت‌های فروش بلیط کنسرت در گفت‌وگو با یکی از رسانه ها اعلام کرده است که تا کنون مبالغ 13 هزار بلیت خریداری شده را به مخاطبان موسیقی عودت داده‌اند.

مدیر سایت دیگری هم گفته است که پول‌های 110 هزار بلیتِ خریداری شده را عودت داده‌اند.

سایت‌ها و برگزارکنندگان کنسرت‌های داخلی هم می‌توانستند مبالغ هنگفتی که در اختیارشان بود را برنگردانند و در حسابشان نگه دارند و منتظر اعلام تاریخ‌های جدید برای هر کدام از کنسرت‌های لغو شده باشند. اما مهمترین سایت‌های فروش بلیت کنسرت در ایران این کار را نکردند و پول مردم را به آنها برگرداندند.

البته این سایت‌ها پیش‌تر هم همین رویه را داشته‌اند. برای مثال کنسرت علیرضا قربانی که در دی‌ماه 1398 لغو شد، بلافاصله مبالغ بلیت‌های به فروش رفته را به خریدارانش برگرداند.

*سوءاستفاده از پول مردم در روزهای شیوع ویروس کرونا

اکنون اما شاهدیم که خواننده معروف لس‌آنجلسی وقتی با لغو اجباری کنسرت‌هایش در کشورهای مختلف مواجه شده است قصدِ برگرداندنِ پول مردم را ندارد. او حتی برای کنسرت‌هایش هنوز نتوانسته تاریخ جدید اعلام کند، با این حال باز هم قصد ندارد پول بلیت‌های به فروش رفته را به مردم بازگرداند.

این خواننده که کنسرت‌هایش را شرکتی تحت نظارت خودش و خانواده‌اش برگزار می‌کند، با این کار می‌خواهد علاقه‌مندانش را مجبور به حضور در کنسرت‌های بعدی‌اش کند.

باید توجه کنیم که ایرانیانی که قصد حضور در کنسرت فلان خواننده لس آنجلسی را داشته‌اند، برنامه‌ریزیشان برای تعطیلات نوروز بوده است و بی‌شک رفتن به کنسرت این خواننده در ماه‌های دیگر سال برای این مردم دشوار است.

از سوی دیگر برخی از کسانی که بلیت کنسرت این خواننده را خریده‌اند، اکنون خودشان یا خانواده‌شان با بیماری کرونا درگیرند و بی‌شک روحیه و اشتیاقی در آنها برای رفتن به کنسرت نمانده است.

به گزارش تسنیم ،خواننده لس‌آنجلسی مورد اشاره در هفته‌های گذشته هم به نوعی دیگر به ملت ایران پشت کرده بود و با حضور در فستیوال پادشاهی عربستان سعودی ثابت کرد که اگر پای دلار و پول بیشتر در میان باشد، حاضر است برای دشمن همیشگیِ ایران و ایرانی هم کنسرت برگزار کند.

این بار اما به گونه‌ای دیگر به مردم ایران پشت کرده است. او در روزهایی که مردم ایران با ویروس کرونا درگیرند، حاضر نمی‌شود پول مردم را به آنها برگرداند. باید دید که آیا این خواننده در روزهای پیش رو در مقابل هجمه‌های علاقه‌مندان به موسیقی حاضر به بازپس دادنِ پول مردم می‌شود یا خیر.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید