درخواست ۲۰ هزار نفر از دانشجویان و مردم برای جلوگیری از کشتار مسلمانان هند

    کد خبر :696431

۲۰ هزار نفر از دانشجویان و و مردم با امضای نامه‌ای کشتار و آزار مسلمانان در هند را محکوم کرده و خواستار توقف این جریان شدند.

متن این نامه خطاب به «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به شرح زیر است:

« إِیَّاکَ وَ ظُلْمَ مَنْ لَا یَجِدُ عَلَیْکَ نَاصِراً إِلَّا اللَّهَ»
« از ظلم به کسی که در برابر تو ، هیچ یاری کننده‌ای به جز خداوند ندارد، بر حذر باش»
امام حسین(علیه السلام)

اخیرا در کشورتان اتفاقات وحشتناک و دردناکی افتاده است و تعداد زیادی از برادران و خواهران مسلمان ما به طرق بسیار فجیعی به قتل رسیده یا آسیب های جدی دیده اند.

ضرب و جرح، آسیب دیدن با انواع سلاح‌های سرد توسط هندوهای متعصب و نیز تعرض به نوامیس ایشان،گوشه ای از این جنایات است.

آقای مودی، طبق قانون اساسیِ سکولار هند هر مذهبی آزادانه می تواند توسط هر فردی ترویج داده شود و نیز همه مذاهب در برابر قانون یکسان هستند اما اخیراً در تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی طرحی تحت عنوان قانون اصلاح تابعیت به پارلمان هند ارائه شد که طبق آن مبنای اعطای تابعیت،دین قرار گرفته است و به پیروان همه ادیان به جز دین اسلام که از کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان هستند و دارای اوراق معتبر پیش از سال ۲۰۱۵ میلادی هستند، تابعیت اعطا می‌شود و همچنین از تعداد قابل توجهی از مسلمانان ساکن ایالت آسای هند سلب تابعیت شده و همچنان این روند ادامه دارد.

و در ادامه، طبق این قانون کسانی که از سال ۱۹۷۰میلادی در هند سکونت داشته اند، باید حداقل یک سند ملکی از پدربزرگ هایشان ارائه بدهند که نشان دهنده سکونت آنها در هندوستان است که این قانون شامل حال بسیاری از مسلمانان می شود و عملا امکان عمل کردن به آن برای آنان وجود ندارد.

آقای مودی! به شما و آمیت شاه وزیر کشور هند می گوییم که امت اسلام، امت شهادت و شهادت طلبیست همانند امام خود سید الشهدا (علیه السلام)، همان کسی که مهاتما گاندی، رهبر سیاسی و معنوی هند درباره ایشان گفت: «من زندگی امام حسین (علیه السلام)، آن شهید بزرگ اسلام، را به دقت خوانده و توجه کافی به صفحات کربلا کرده‌ام. بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد باید از امام حسین (علیه السلام) پیروی کند.»

اما نیک بدانید که خداوند عزوجل انتقام این کشتن ها به روش های وحشیانه، تعرض به نوامیس مسلمین و خون شهیدان را از ظالمان خواهد گرفت.

ما اعلام انزجار عمومی ملت خود را نسبت به اقدامات دردناک و ضد انسانی فرقه های تندرو و ضد مسلمان و همراهی و همکاری دولت هند در مقابل مسلمانان هند اعلام می کنیم و آگاه باشید هر کجای دنیا مظلومی باشد که ندای کمک سر دهد امت مسلمان ما برای دفع خطر از مظلوم و مقابله با ظالم به میدان می آید اکنون به عنوان خیرخواه شما به شما نصیحت میکنیم جوابی در خور اتفاقات اخیر داشته باشید و هر چه سریع تر به این اقدامات پایان داده و بیش از این احساسات مسلمانان جهان را جریحه دار نکنید.

عواقب تمامی اتفاقات اخیر متوجه دولت هند بوده و در صورت عدم توقف این اقدامات باید منتظر خشم مسلمانان هند و آزادگان جهان به ویژه ملت های مسلمان باشید.

دولت هند باید از مسلمانان عذرخواهی و از خانواده های شهدا، مجروحان و آسیب دیدگان دلجویی کرده و عوامل خاطی در این جریان طبق قانون هندوستان محاکمه شود و جزای این عملشان داده شود.

ما دانشجویان دانشگاه های ایران به همگامی و همراهی از همه مردم ایران منتظر اقدامات شما در جهت جبران این مسائل هستیم.

به گزارش فارس،لازم به ذکر است این نامه از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز تدوین، به زبان‌های مختلف ترجمه و به امضای ۲۰ هزار نفر از دانشجویان و اقشار مختلف مردم رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید