رئیس پیشین «شین‌بت»: آینده اسرائیل «بد یا بسیار بد» خواهد بود

    کد خبر :696318

«کارمی گیلون» رئیس پیشین «شین‌بت» (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی) در گفت‌وگویی با روزنامه «هاآرتص» سناریویی تاریک برای آینده رژیم صهیونیستی ترسیم کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار هاآرتص «آریانا ملامد» (Ariana Melamed) اعلام کرد: «تروریست‌های یهودی» دیگر در خفا کار نمی‌کنند و «آینده اسرائیل، بد یا بسیار بد» خواهد بود.

گیلون مدعی شد: اگر اسرائیل طرح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای صلح خاورمیانه را اتخاذ کند با این کار افسار عقیده دینی راستگرای افراطی (در اسرائیل) را باز کرده و این موضوع منجر به آشوب خواهد شد.

معامله قرن در بهمن‌ماه گذشته ارائه شد. بر اساس نقشه‌ای که ترامپ منتشر کرده دولت (یا کشور) آینده فلسطین به شکل مجمع‌الجزایری است که پل‌ها و تونل‌ها آن را به هم وصل می‌کند. در این طرح دست رژیم صهیونیستی برای غصب اراضی فلسطینی‌ها و شهرک‌سازی باز گذاشته شده است.

از جمله سناریوهایی که گیلون پیش‌بینی کرد طی ماه‌های یا سال‌های آینده در فلسطین اشغالی رخ خواهد داد حمله گروه افراطی موسوم به «شباب قمة التل» (Hilltop Youth) به کلیسای موجود در بخش قدیمی قدس است.

این گروه افراطی صهیونیست در زمینه ساخت شهرک‌سازی بدون هیچ اساس و قانونی در کرانه باختری فعال است.

کارمی گیلون که در زمان ریاست وی بر شین‌بت، «اسحاق رابین» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۵ ترور شد، در ادامه گفت: بدترین سناریو در پی انتخابات اخیر در اسرائیل این است که بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف آبی-سفید با یکدیگر تشکیل دولت وحدت بدهند.

به گزارش دفاع‌پرس،وی پیش‌بینی کرد: تا چهل سال آینده آرامش در «اسرائیل» وجود نخواهد داشت؛ اما هر دولتی از راستگرا یا چپگرا که زمام امور را به دست بگیرد، تمام توان خود را برای پنهان کردن حقیقت انجام خواهد داد.

انتخابات رژیم صهیونیستی اخیرا برای سومین بار طی یازد ماه اخیر دوشنبه دوازدهم اسفند برگزار شد که طی آن حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو ۳۶ کسی و حزب آبی و سفید به رهبری بنی گانتز ۳۳ کرسی را به دست آورد.

ائتلاف احزاب راستگرا به رهبری لیکود توانسته ۵۸ کرسی را به دست آورده و ائتلاف چپ گراها نیز ۵۵ کرسی را به دست آوردند؛ اما هیچکدام نتوانسته‌اند که ۶۱ کرسی مورد نیاز برای تشکیل کابینه را کسب کنند.

حزب «آویگدور لیبرمن» با بدست آوردن ۷ کرسی نقش تعیین کننده‌ای در تشکیل کابینه بعدی دارد و به هر کدام از اردوگاه‌ها که بپیوندد، تشکیل کابینه با موفقیت همراه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید