کارآگاه عزیزخانی:

سارقان حرفه ای منازل جنوب تهران بازداشت شدند

    کد خبر :696257

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت گفت: این دو سارق در محدوده‌های جنوبی تهران (امام زاده حسن، بهاران و شهرک ولیعصر) با تخریب درب ورودی منازل اقدام به سرقت اموال با ارزش شهروندان می‌کردند.

سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی در تشریح این خبر اظهار کرد: بیست و هشتم بهمن ماه امسال طی تماس تلفنی خانم میانسالی با مرکز فرویتهای پلیسی ۱۱۰ از به سرقت رفتن اموال منزل از قبیل تلویزیون، سه تخته فرش دستبافت و گوشی موبایل به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال در محدوده بهارن به کلانتری ۱۴۹ امام زاده حسن اعلام شکایت کرد.

وی با اشاره به اینکه پرونده با موضوع سرقت منزل تشکیل و به مرحله رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت، افزود: شاکی با حضور در پایگاه به کارآگاهان گفت: در روز وقوع سرقت ساعت پنج بعدازظهر بود که برای خرید از منزل (واقع در طبقه دوم یک ساختمان ۵ طبقه تک) واحده خارج شدم که پس از گذشت سه ساعت وقتی وارد آپارتمان شدم دیدم درب ورودی تخریب و سارق یا سارقان اقدام به سرقت لوازم با ارزش کرده‌اند.

عزیزخانی افزود: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی راهی محل سرقت شدند که در تحقیقات اولیه و میدانی، دوربین مداربسته مربوط به یک فروشگاه نزدیک به محل سرقت را بدست آوردند که با پایش تصاویر چهره دو نفر مرد جوان حدوداً ۳۰ ساله بدست آوردند.

وی در ادامه گفت: کارآگاهان با بررسی تصاویر بدست آمده و انجام اقدامات پلیسی یکی از مظنونان را به هویت جلال ۳۲ ساله دارای سوابق کیفری در زمینه سرقت را شناسایی نمایند با انعکاس اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده دستور دستگیری جلال صادر شد.

عزیزخانی گفت: کارآگاهان در گام بعدی از تحقیقات خود مخفیگاه جلال را در محدوده یافت آباد شناسایی کردند و در پنجم اسفند ماه در یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه یک دستگاه موبایل کشف و به پایگاه هشتم منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات خود با بررسی سوابق تلفن همراه کشف شده از مخفیگاه جلال، مشخص شد تلفن همراه مربوط به شاکی می‌باشد که در تحقیقات صورت گرفته از سارق، ضمن منکر شدن هرگونه سرقتی نهایتاً با ارائه دلایل و مدارک پلیسی لب به اعتراف گشوده که سرقت را به اتفاق همدستش کامران ۲۹ ساله که بچه یک محل هستند انجام داده است، بلافاصله کامران در مخفیگاه خود در دوازدهم اسفند بازداشت و به سرقت با جلال معترف شد،

به گزارش مهر ،وی بیان داشت: سارقان در اعترافات خود گفتند: ما با پرسی زنی در محدوده جنوب تهران با شناسایی محل‌های خلوت و آپارتمان‌های فاقد ایمنی لازم (حفاظ – درب ضد سرقت- دزدگیر- دوربین مداربسته) با تخریب در ورودی وارد منزل شده و اقدام به سرقت اموال با ارزش کرده و اموال را به افراد عبوری در محدوده پاسگاه نعمت آباد می‌فروختیم و با پول حاصله مواد تهیه می‌کردیم.

سرهنگ کارآگاه عزیزخانی در پایان گفت: در ادامه تحقیقات صورت گرفته از سارقان به تعداد ۵ فقره سرقت منزل معترف شدند و متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی جهت انجام تحقیقات در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ می‌باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید