لغو پروازها میان مراکش و ایتالیا

    کد خبر :696032

مجتبی رضاخواه در گفتگو با مهر، درباره اقدامات دولت برای نظارت بر قیمت‌ها در بازار شب عید، گفت: شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیاری از مسائل مهم دیگر از جمله کنترل قیمت کالاهای اساسی را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از بخش‌های اقتصادی در فروش کالاها و قیمت‌گذاری دچار مشکل هستند، افزود: یکی از دلایل اصلی ایجاد مشکل در قیمت گذاری کالاها در شرایط فعلی آن است که امسال به دلیل هراس از تجمعات، بازارهایی که معمولاً برای کنترل قیمت کالاها در شب عید تشکیل می‌شد، تشکیل نشد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم بیان کرد: در صورتی که خرید و توزیع کالاها به صورت الکترونیکی انجام شود، شاهد مشکلات این‌چنینی نخواهیم بود اما از آنجایی که زیرساخت‌های لازم برای این مسئله در کشورمان وجود ندارد و ما نمی‌توانیم از فناوری‌های نوین در زمینه فروش و توزیع کالاها به نحو مطلوب استفاده کنیم، این مشکل همچنان ادامه خواهد داشت.

رضاخواه افزود: شیوع ویروس کرونا در کشور و ضرورت ماندن مردم در خانه‌هایشان، این ضرورت را نشان داد که دولت هر چه سریع‌تر بسترها و زیرساخت‌های لازم برای استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی در قیمت گذاری و توزیع کالاها و خدمات را در دستور کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هم دولت باید با استفاده از اپلیکیشن‌ها و بازارهای دیجیتالی که در سطح کشور وجود دارد، شرایط را برای توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب دولتی فراهم کند. همچنین فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم می‌توانند تا حدودی از این امکانات استفاده کنند.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: علی‌رغم اینکه دولت ادعا دارد که قیمت‌ها را کنترل می‌کند اما به دلیل اینکه زیرساخت‌های الکترونیکی لازم را در اختیار ندارد، نمی‌تواند این کار را آنطور که باید و شاید انجام دهد.

رضاخواه با اشاره به اینکه سیستم فروش در کشور ما به صورت خرده‌فروشی است، گفت: برای آنکه قیمت کالاها در این بازارها کنترل شود، ما نیازمند این هستیم که از ابزارهای نوین ارتباطی استفاده کنیم و اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت با ابزارهای سنتی به دنبال کنترل قیمت‌ها باشد، راه به جایی نمی‌برد.

وی با بیان اینکه با ابزارهای سنتی نمی‌توان قیمت‌ها را کنترل کرد، اظهار داشت: مسئولان باید بدانند که ابزارهای سنتی پاسخگوی شرایط موجود و کنترل بازار نیست و برای نظارت بر قیمت‌ها و توزیع مناسب کالاها باید از ابزارهای نوین ارتباطی استفاده کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید