عبور طلا از کانال 1700 دلاری/ بالاترین قیمت 7 سال گذشته

    کد خبر :695693

به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از اینکه به بالای 1700 دلار در هر اونس برای نخستین بار در بیش از 7 سال گذشته رسید، سرمایه گذاران را بر آن داشت به برداشت سود بپردازند و اندکی از این افزایش ها کم شد.

به دنبال نگرانی ها در مورد کاهش شدیدتر رشد اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، قیمت طلا در معاملات امروز رکورد زد.

هر اونس طلا با 7.85 دلار افزایش 1681.68 دلار فروخته شد. این فلز گران بها در ساعات اولیه معاملات امروز به 1702.56 دلار رسید که بالاترین رقم از دسامبر 2012 به شمار می رود.

آوتار سندو، مدیر ارشد بخش کالاهای اساسی فیلیپ فیوچرز گفت «این فروش یکجا بیش از هرچیزی فنی است. تاجران هدف قیمتی خود را 1700 دلار قرار داده اند از اینرو به محض اینکه به این قیمت رسید، برداشت سود زیادی صورت گرفت.»

با این حال، وی گفت این فروش موقتی است.

از آنجاییکه سرمایه گذاران به سمت دارایی های امن رفته اند، ارزش بازارهای بورس جهان سقوط کرد و ارزش بازار بورس آمریکا 5 درصد کاهش یافت.

به گزارش فارس،ارزش ین ژاپن به عنوان یک دارایی امن سرمایه گذاری به بالاترین رقم در 3 سال گذشته در برابر دلار رسید و ارزش اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا رکود جدیدی در کاهش قیمت ثبت کرد.

به گفته جفرس هالری، تحلیلگر ارشد بازار، ارزش طلا در ساعات اولیه معاملات به علت حرکت شدید سرمایه گذاری به سوی دارایی های امن، قرنطینه یک چهارم جمعیت ایتالیا بر اثر شیوع ویروس کرونا و سقوط بازارهای بورس، 1.7 درصد رشد کرد.

از آنجاییکه شیوع ویروس کرونا اختلال های وسیعی در فعالیت های تجاری چین، چرخه عرضه جهانی و فعالیت های اقتصادی در جهان ایجاد کرد، صادرات چین در دو ماه نخست امسال به شدت کاهش یافت درعین حال، واردات نیز کاهش داشت.

هالری افزود در عین حال، کاهش شدید قیمت نفت نیز بازارهای بورس را به شدت کاهش داد و بر ارزش طلا نیز تاثیر گذاشت.

قیمت نفت 30 درصد افت کرد و طلا غالبا منبع امن سرمایه گذاری در برابر تورم ناشی از نفت محسوب می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید