بزرگترین ریزش روزانه قیمت نفت در تاریخ!

    کد خبر :695663

به دنبال عدم دستیابی به توافق کاهش تولید و تخفیف عربستان برای فروش نفت خود به مشتریان اروپایی و آسیایی، امروز در آغاز معاملات، قیمت نفت ۳۰ درصد سقوط کرد و به کانال ۳۰ دلاری وارد شد.

روز جمعه زمانی که وزرای نفت کشور‌های تولید کننده اعم از اوپک و غیر اوپک از وین خارج می‌شدند، کمتر کسی فکر می‌کرد که قیمت نفت تنها دو روز بعد از آن با کاهشی بی سابقه رو به رو شود.

در واقع در حالی که روسیه مهر بطلان را بر توافق کاهش تولید زد، عربستان نیز در پی فروپاشی اوپک پلاس، قیمت گرید‌های نفتی خود را کاهش داد تا پازل سقوط قیمت نفت تکمیل شود.

این سقوط قیمت در حالی اتفاق افتاده که اغلب کشور‌های تولید کننده نفت برای مقابله با کسری بودجه نیازمند قیمت‌هایی به مراتب بالاتر هستند.

بر این اساس قیمت نفت برنت با کاهش ۲۸.۸ درصدی به قیمت ۳۲ دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید که پایین‌ترین قیمت از سال ۲۰۱۴ تا کنون است و بزرگترین ریزش روزانه قیمت را در تاریخ ثبت کرده است.

نفت شاخص آمریکا نیز سقوط بی سابقه ۳۱.۶ درصدی را تجربه گرد و به قیمت ۲۸ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه معامله شد.

یکی از سهامداران لوک اویل پیش از این اعلام کرده بود که روسیه به دلیل لغو توافق کاهش تولید نفت با اوپک روزانه از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار زیان می‌بیند.

اما بزرگترین بازنده این میدان، نفت‌های شیل آمریکا است که با توجه به این قیمت‌ها تولید آن دیگر اقتصادی نخواهد بود و می‌تواند افزایش تولید ۶.۸ میلیون بشکه‌ای آمریکا در روز را با خطر جدی مواجه کند.

توافق سه ساله اوپک با روسیه روز جمعه با رد پیشنهاد کاهش ۱.۵ میلیون بشکه‌ای تولید نفت از روسیه پایان یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید