معاون سازمان حمایت:

استرداد وجه بلیت پروازهای داخلی و خارجی الزامی است

    کد خبر :695167

سیدجواد احمدی اظهار کرد: در پی ابلاغ بخشنامه استرداد وجه بلیت پرواز‌های داخلی و خارجی از سوی سازمان هواپیمایی کشور، شرکت‌های هواپیمایی موظفند نسبت به استرداد وجه بلیط مسافران به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی اقدام نمایند.

این مقام مسئول افزود: به دنبال اقدامات نظارتی و بازرسی‌های به عمل آمده از سایت‌های فروش بلیط هواپیما و نیز حسب شکواییه‌ها و گزارشات شاکیان خصوصی مشخص گردید مسافران زیادی اقدام به کنسل کردن پرواز‌های خود نموده و ضمن مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی خواستار عودت وجه بلیط خود شده اند. اما به نظر می‌رسد که آژانس‌های مسافرتی برخی شرکت‌ها از این کار خودداری کرده و برای لغو بلیت سفر‌ها از مردم جریمه دریافت می‌نمایند که این امر موجبات نارضایتی مسافران و سردرگمی آن‌ها را فراهم نموده است.

احمدی در این باره متذکر شد: با توجه به شرایط بوجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از التهاب بازار و تبعات بعدی آن، این شرکت‌ها موظفند نسبت به استرداد وجه بلیط به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی در اسرع وقت اقدام نمایند.

احمدی تصریح کرد: رعایت دقیق بخشنامه استرداد وجه بلیت از سوی تمامی آژانس‌های مذکور الزامی بوده و تحت هیچ شرایطی دفاتر مذکور اجازه کسر جریمه از مسافران را ندارند.

به گزارش میزان،معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت خاطر نشان کرد: بازرسی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی همچنان ادامه خواهد داشت و هموطنان گرامی نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ به شکایات مردمی سازمان‌های صنعت، معدن وتجارت سراسر کشور اعلام و یا در سایت سازمان هواپیمایی کشوری، بخش شکایات، موضوع را درج نمایند و مطمئن باشند بدون اغماض با شرکت‌ها یا آژانس‌های متخلف برخورد و پول مسافران به آن‌ها برگردانده خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید