تسهیلات جدید بیمه‌ای و درمانی تأمین اجتماعی برای ممانعت از انتقال بیماری کرونا

    کد خبر :695106

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی با همکاری معاونت درمان با ابلاغ نامه‌ای مشترک به مدیران بیمه‌ای و درمانی این سازمان در سراسر کشور خواستار ایجاد تسهیلات لازم به منظور ممانعت از انتقال بیماری کرونا در جهت حفظ سلامتی بیمه‌شدگان و همکاران شد.

براساس نامه ابلاغ شده آمده است: به‌ منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، صیانت از سلامت بیمه‌شدگان و همکاران شاغل در واحدهای اجرائی ( بیمه‌ای و درمان) اقدامات مشروحه زیر انجام شود:

برگزاری جلسات کمیسیون‌های پزشکی (موضوع ماده 91 قانون تأمین‌اجتماعی) و شوراهای پزشکی تا پایان اسفند سال جاری موقتاً تعلیق می‌شود.
نظر به‌ اینکه معرفی بیمه‌شدگان به کمیسیون پزشکی مستلزم مراجعه بیمه شده به پزشکان معالج و مراکز درمانی است، لذا فرآیند معرفی متوقف لیکن به منظور جلوگیری از زایل شدن شرایط مقرر در مواد (75) و (80) قانون تأمین اجتماعی، ضروریست متقاضیان به نحوی راهنمائی شوند تا نسبت به حفظ و ادامه بیمه پردازی اقدام کنند.

برای انعقاد قرارداد متقاضیان ادامه بیمه با ماهیت غیر اجباری مانند بیمه شدگان اختیاری، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، رانندگان ، کارگران ساختمانی و … ضرورتی به معرفی آنان جهت انجام معاینات پزشکی بدو بیمه پردازی تا پایان زمان فوق الذکر نیست.

به گزارش ایسنا ،معرفی بیمه شدگان به مراجع پزشکی (پزشک معتمد، شورا و کمیسیون پزشکی ) جهت بررسی استراحت پزشکی لغایت تاریخ صدرالاشاره ضرورتی ندارد، لیکن چنانچه تمدید اعتبار دفاتر درمانی مستلزم پرداخت غرامت دستمزد باشد، در این حالت با صدور سند علی الحساب و پرداخت بخشی از غرامت ایام بیماری این امکان فراهم شده است.

انجام کلیه بازرسی‌های مرتبط با امور بیمه شدگان خاص اعم از بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالیبافان، کارگران ساختمانی و… در مهلت تعیین شده موضوعیت نخواهد داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی ، اخذ اثر انگشت در کلیه قراردادها و فرم های مربوط به فرآیندهای ارائه خدمات بیمه ای متوقف شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید