قزوین وارد خط قرمز شد/ از خانه‌ها خارج نشوید

    کد خبر :694719

در جلسه فوق العاده ستاد مبارزه با ویروس کرونا مقرر شد ضمن تعطیلی همه اماکن عمومی تمام ورودی و خروجی‌های شهر قزوین کنترل شده و از رفت و آمد مسافران بشدت جلوگیری شود.

جلسه فوق العاده ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین جمعه شب به طور فوق العاده در استانداری تشکیل شد که مصوبات مهمی داشت.

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در این جلسه اظهار داشت: دشمنی موذی به نام ویروس کرونا به عنوان میهمانی ناخوانده وارد خانه‌های مردم شده و راه مقابله با آن فقط خود مراقبتی و جدی گرفتن بهداشت و خارج نشدن از منزل است.

به گزارش مهر،استاندار قزوین بیان کرد: به دلیل ورود به شرایط اضطراری امروز در کنار امید آفرینی باید به مردم هشدار دهیم تا مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیرند و در این میان امشب تصمیمات مهمی گرفته‌ایم که با قاطعیت در استان اجرا خواهیم کرد.

وی بیان کرد: یقین دارم اگر مردم با خطر ویروس کرونا آشنا باشند حتماً با جدیت بیشتری با آن مقابله می‌کنند و هرگز از خانه خارج نمی‌شوند.

جمالی پور تصریح کرد: امروز باید بدانیم با یک جنگ تمام عیار مواجهیم که دشمنی موذی با ابزار پنهانی خویش جان انسان‌ها را به مخاطره انداخته و سلامت همه را تهدید می‌کند لذا همه باید نگران باشیم و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیریم.

استاندار قزوین یادآور شد: بر اساس وضعیت قرمز ایجاد شده تمامی اماکن عمومی، امامزاده‌ها، موزه‌ها، مساجد، مراکز اقامتی و پذیرایی، در استان تا هفته آینده تعطیل است.

وی اضافه کرد: ساعات کار ادارات از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۲.۳۰ دقیقه است و هیچ اداره‌ای حق ندارد خدمات خود را که نیازمند تجمع چند نفر باشد ارائه کند.

ورود خودروهای استان‌های آلوده ممنوع است

استاندار قزوین بیان کرد: از امشب به مدت یک هفته از ورود خودروهایی با پلاک استان‌های آلوده از جمله قم، گیلان، البرز و مرکزی ممنوع است و ورود خودروهای تهران پس از تست بهداشتی و با مراقبت شدید ممکن است.

وی افزود: غربالگری ورودی و خروجی استان بشدت انجام خواهد شد و آرامستان ها و دهکده طبیعت هم تا هفته آینده تعطیل است.

جمالی پور اظهار داشت: رستوران‌ها از عرضه غذا در داخل مکان خود منع هستند و تنها با ارسال پیک می‌توانند غذا را به شهروندان برسانند و عرضه غذای سرد هم در ساندویچی‌ها ممنوع است.

وی اضافه کرد: تمامی کلوپ های ورزشی، سالن‌های ورزشی، استخرها، آرایشگاه‌ها، مهد کودک‌ها، تعطیل شده و تجمع بیش از ۱۰ نفر در هر نقطه شهر ممنوع است.

استاندار قزوین اظهار داشت: جابجایی مسافر به شهرهای رشت، قم، اراک، کرج، از سوی اداره پایانه‌ها ممنوع شده است.

استاندار قزوین گفت: در صورت فوت افرادی در بیمارستانها جابجایی فوت شدگان با مدیریت بیمارستان و با نظر ستاد ملی انجام خواهد شد و ملاقات در بیمارستانها نیز ممنوع شده است.

وی بیان کرد: فعالیت نانوایان و رعایت نکات بهداشتی از سوی آنها به دقت از سوی اداره صمت استان صورت خواهد گرفت تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: جاده سلامت تعطیل شده و ورزش همگانی و دوچرخه سواری در این مسیر هم ممنوع است.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین یادآور شد: عوارض سال ۹۸ تا پایان فروردین ماه تمدید شده و شهروندان در این زمینه مشکلی نخواهند داشت.

وی بیان کرد: بسیج و سپاه در آماده باش کامل هستند و هر جا لازم بود در خدمت شهروندان هستند و حقوق معلمان حق التدریسی هم بدون مشکلی پرداخت خواهد شد.

استاندار قزوین از مردم استان قزوین درخواست کرد هشدارهای اعلام شده و توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند و از خانه‌های خود خارج نشوند تا بتوان از بحران عبور کرد.

در استان قزوین تاکنون ۱۷۶ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید