سه بار افزایش و کاهش ساعات اداری تهران در ۲۴ ساعت!

    کد خبر :694639

به نظر می‌رسد در برخی استان ها، چون قم و البرز و تهران زمزمه‌های تعطیلی روز شنبه مطرح شده بوده است و با توجه به اصرار مقات استانی تهران مبنی بر عادی شدن ساعات کاری، تعطیلی‌ها در البرز و قم لغو شد و البرز بازگشت به ساعات کاری عادی را اعلام کرد.

دیروز ساعت ۱۸:۳۰ بازگشت ساعات کاری ادرات تهران به حالت عادی اعلام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، باتوجه به اینکه تردد تهرانی‌ها در سطح شهر کم نشده بود، زالی رئیس ستاد فرماندهی عملیات مقابله با کرونا از افزایش ساعات کاری کارمندان خبر داد و گفت: باید کارمندان شیفتی شوند و با مرخصی‌ها موافقت شود تا شاهد کاهش رفت و آمد‌ها در سطح شهر باشیم.

اما چند ساعت، بعد حوالی ۱۲ بامداد ستاد فرماندهی عملیات مقابله با کرونا در تهران مصوبه قبلی خود را لغو کرد و اعلام شد، مصوبه قبلی ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران مبنی بر کاهش ساعات کاری ادارات تهران تا ساعت ۱۳ پابرجاست.

اما باز هم اتفاق عجیبی رخ داد و ساعت ۱۰ صبح امروز انوشیروان محسنی استاندار تهران باز هم از افزایش ساعات کاری ادارات تهران خبر داد و گفت: از روز شنبه ساعت اداری در استان تهران به حالت عادی برگردانده خواهد شد، اما کارمندان ادارات بنا به تصمیم مدیران به صورت چرخشی شیفت بندی و در محل کار خود حاضر می‌شوند وبه این ترتیب باید روند اخذ مرخصی و استفاده از ظرفیت دورکاری در ادارات تسهیل شود.

هر چند بنابر اعلام منابع آگاه مسئولان بهداشتی استان تهران به منظور کاهش تردد‌ها با کاهش ساعات کاری و حضوری شیفتی کارمندان موافق هستند، اما استانداری موافق افزایش ساعات کاری است و این سه بار اعلام تغییر ساعات اداری نتیجه این اختلاف سلیقه هاست.

لغو تعطیلی روز شنبه در قم پس از اعلام رسمی

ماجرا تنها به سوء مدیریت کرونایی در تهران ختم نمی‌شود و در استان‌های دیگر مانند قم هم شاهد این بی تدبیری‌ها هستیم.

روز گذشته حوالی ساعات ۱۲ ظهر، ستاد پیشگیری و پاسخ به بحران قم تعطیلی سراسری شنبه در قم اعلام کرد. با اعلام این ستاد، شیوع گسترده کرونا و رشد صعودی این بیماری و همچنین تعطیل بودن روز یکشنبه و جمعه و از دیگر سوی اجرای طرح گندزدایی از معابر باعث شد تا مسئولان استان قم تصمیم به تعطیلی سراسری قم گرفتند.

اما ساعت ۱۹:۳۰ روز گذشته، تصمیم تعطیلی روز شنبه که در ستاد پیشگیری و پاسخ به بحران قم اتخاذ شده بود، توسط همین ستاد لغو و به کاهش ساعات کار تغییر یافت و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم با صدور اطلاعیه با عنوان «اصلاحیه» اعلام کرد: با تصویب ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی استان و بانک‌ها به غیر از دستگاه‌های امدادی، اورژانسی و واحد‌های عملیاتی دستگاه‌های خدماتی تا پایان هفته آینده (از روز شنبه ۱۷ لغایت پنج شنبه ۲۲ اسفند ماه) از ساعت ۰۸:۳۰ الی ۱۳:۳۰ خواهد بود و بدینوسیله تعطیلی روز شنبه ۱۷ اسفند ماه ملغی می‌گردد و دستگاه‌های اجرایی در خدمت مردم خواهند بود.

لغو تعطیلی روز شنبه در البرز پس از اعلام رسمی

استان البرز هم شاهد ضعف مدیریتی است و مسئولان استانی خود مصوبه تعطیلی را مجدد لغو کردند.

حوالی ساعات ۱۷ روز گذشته علی درویش‌پور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز از تصمیم ستاد مدیریت کرونا برای تعطیلی ادارات در استان خبر داد.

او افزود گفت: طبق تصمیم ستاد مدیریت کرونا، به جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و مراکز درمانی، تمامی ادارات، بانک‌ها و نهاد‌های البرز در روز شنبه ۱۷ اسفند ماه تعطیل بودهو این تصمیم بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی و با موافقت استاندار البرز برای حفاظت از سلامت شهروندان گرفته شده است.

بامداد امروز با توجه به تصمیم ستاد فرماندهی عملیات مدیریت و مقابله با کرونا در تهران مبنی بر عادی شدن ساعات کاری، علی درویش‌پور با لغو مصوبه قبلی اعلام کرد: طبق بررسی‌های نهایی و با هدف ایجاد وحدت رویه بین استان‌های کشور و انسجام در شبکه و ساختار اداری تمام استان‌ها، از روز شنبه ۱۷ اسفندماه فعالیت و روند کار ادارات به حالت عادی باز خواهد گشت.

وی بیان کرد: این تصمیم به جهت حفظ و انسجام اداری همانند استان‌های قم و تهران که از نظر بیماری کرونا وضعیت متفاوت‌تری به لحاظ شیوع و درگیری با این بیماری دارند اتخاذ شده است.

ستاد کشوری مقابله با کرونا ورود کند

به نظر می‌رسد در برخی استان ها، چون قم و البرز و تهران زمزمه‌های تعطیلی روز شنبه مطرح شده بوده است و با توجه به اصرار مقات استانی تهران مبنی بر عادی شدن ساعات کاری، تعطیلی‌ها در البرز و قم لغو شد و البرز بازگشت به ساعات کاری عادی را اعلام کرد.

شاید بهتر باشد، مسئولان استانی در این روز‌های اوج کرونایی کمی بیشتر به فکر سلامت و روان مردم باشند و مدام تصمیمات خود را تغییر ندهند و شاید نیاز به ورود ستاد کشوری مقابله با کرونا در کشور به ریاست وزیر بهداشت باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید