سقوط نفت برنت به پایین مرز ۵۰ دلار

    کد خبر :694549

بهای معاملات آتی نفت برنت ۴۸ سنت معادل ۰.۹۶ درصد کاهش یافت و به ۴۹ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۸ سنت معادل ۰.۸۳ درصد کاهش یافت و به ۴۵ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه رسید.

وزیران نفت اوپک در نشست روز پنج شنبه خود موافقت کردند تولید نفت گروه اوپک پلاس را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به میزان ۱.۵ میلیون بشکه در روز دیگر کاهش دهد و این پیمان را تا پایان سال ۲۰۲۰ تمدید کنند. اعضای این گروه روز جمعه با متحدانشان در وین دیدار و مذاکره خواهند کرد.

سهم کشورهای غیراوپک از این رقم ۵۰۰ هزار بشکه در روز و سهم اوپک یک میلیون بشکه در روز خواهد بود. اما روسیه و قزاقستان که از متحدان اوپک هستند هنوز با این میزان کاهش موافقت نکرده اند و خطر انحلال همکاری با اوپک را از که از اواخر سال ۲۰۱۶ شکل گرفت، به وجود آورده اند.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند که مسکو در نهایت با این پیشنهاد موافقت کند.

به گزارش ایسنا،شرکت “آر بی سی کپیتال “در یادداشتی اعلام کرد اگر روسیه جواب منفی دهد، کل گروه اوپک پلاس و تمامی توافقهای تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه و همچنین نفوذ استراتژیک مسکو در خاورمیانه از هم پاشیده خواهد شد. تماسهای رده بالایی میان مسکو، ریاض و ابوظبی در جریان خواهد بود تا این توافق انجام بگیرد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک گلدمن ساکس اعلام کرده که گروه اوپک پلاس حتی با کاهش بیشتر تولید نفت قادر نخواهد بود مانع اشباع عرضه بازار نفت در سه ماهه دوم امسال و پایین رفتن قیمتها در هفته های آینده شود. این بانک آمریکایی همچنان قیمت نفت برنت را ۴۵ دلار در هر بشکه پیش بینی و اعلام کرد تا زمانی که تقاضا بهبود پیدا نکند، شاهد بهبود مستمر قیمتها نخواهیم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید