در دیدار مهم اردوغان و پوتین چه گذشت؟

    کد خبر :694355

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) در دیدار با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود با اشاره به وخامت اوضاع در استان ادلب سوریه بر ضرورت پایان دادن به تنش ها و تلاش ها برای عدم تکرار آن تاکید کرد.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، پوتین در دیدار با اردوغان که به مسکو سفر کرده است، درباره کشته شدن نظامیان ترکیه در سوریه نیز گفت: کشته شدن مردم همواره یک فاجعه بزرگ بوده است. نظامیان روسی و سوری از مکان حضور نظامیان ترکیه اطلاعی نداشتند و ارتش سوریه نیز طی این مدت خسارت های زیادی متحمل شده است.

پوتین تاکید کرد: باید اوضاعی که امروز به وجود آمده را بررسی کرد و اجازه تکرار آن را نداد تا به روابط روسیه و ترکیه که برای آن ارزش زیادی قائلیم، آسیبی وارد نشود.

وی خطاب به اردوغان گفت: همانطور که درخواست دیدار کردید ما آماده هستیم تا رو در رو باهم گفت وگو کنیم پس از آن سایر مسئولان دولت روسیه و ترکیه نیز به ما می پیوندند.

اردوغان نیز در این دیدار با تاکید بر روابط مستحکم روسیه و ترکیه تصریح کرد که تلاش برای توسعه این روابط مسئله مهمی است.

وی گفت: روابط ما امروز به اوج خود رسیده و این مسئله در مناسبات ما در صنایع دفاعی و روابط تجاری صدق می کند. ما معتقدیم که مسئله اصلی و مهم، توسعه این روابط است و به نظر من ما قادر به انجام آن هستیم.

به دنبال افزایش تنش ها میان آنکارا و دمشق بر سر ادلب، اردوغان برای بررسی این موضوع عازم مسکو شده تا با همتای روس خود در این باره دیدار کند.

این دیدار بعد از آن صورت می ‌گیرد که بمب افکن های ترکیه در حمایت از تروریست های تکفیری در روزهای اخیر با حمله به مواضع ارتش سوریه و نیروهای جبهه مقاومت اسلامی موجب شهادت شماری از آنها شده است و با حضور هزاران نظامی ترک در استان ادلب و درگیری مستقیم آنها با ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اسلامی بر تشنج اوضاع در شمال غرب سوریه به عنوان آخرین پایگاه گروه های تروریستی افزوده شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید