با موضوع پیشگیری از کرونا مطرح شد؛

جزئیات نامه نگاری وزیر بهداشت با وزرای نفت و کشور

    کد خبر :693846

وزیر بهداشت، در نامه‌های جداگانه‌ای به وزرای نفت و کشور، موضوعاتی را در ارتباط با اقدامات لازم در پیشگیری از شیوع کرونا، مطرح کرد.

در نامه سعید نمکی، به وزیر نفت، آمده است: با توجه به ورود بیماری کووید ۱۹ در کشور، یکی از عوامل انتقال ویروس و سرایت بیماری از طریق نازل‌های جایگاه‌های بنزین است. لذا به منظور ارائه خدمات مناسب و به موقع به مردم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های بهداشتی و نظارت، کنترل و مقابله با بیماری ناشی از کرونا ویروس، خواهشمند است، دستور فرمائید، ضمن رعایت تمامی استانداردهای لازم در جایگاه‌های ارائه سوخت، ترتیبی اتخاذ گردد تا حداقل ارتباط مردم با نازل‌های سوخت صورت پذیرد.

موکداً یکی از نکات ایمنی برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا، حفاظت ایمنی ارائه دهندگان خدمت در جایگاه‌های سوخت گیری است که انتظار می‌رود، استاندارد لازم در تمامی جایگاه‌ها رعایت شود. لذا ضمن رعایت تمامی اصول کنترل محیطی از جمله استفاده از دستکش و ماسک برای اپراتورهای جایگاه‌ها، عملیات سوخت گیری صرفاً از طریق اپراتور انجام گرفته و از هرگونه تماس مردم با نازل‌های سوخت جلوگیری به عمل آید. انتظار می‌رود، بر اساس راهنمای کنترل محیطی برای مقابله با کرونا ویروس در جایگاه‌های سوخت اقدامات لازم معمول گردد.

بر همین اساس، وزیر بهداشت، در نامه‌ای به وزیر کشور، خواستار اتخاذ تمهیداتی با رویکرد ترغیب مردم در جهت کاهش سفرهای نوروزی و در راستای برنامه کنترل بیماری کرونا شد.

در نامه سعید نمکی، به عبدالرضا رحمانی فضلی، آمده است: با توجه به شیوع بیماری کرونا (COVID19) و به موازات تلاش‌های انجام شده به منظور کنترل بیماری مذکور، خواهشمند است تمهیداتی اتخاذ فرمائید تا ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی در آن وزارت و در استان‌ها با رویکرد ترغیب مردم در جهت کاهش سفرهای نوروزی و در راستای حمایت از برنامه‌های کنترل بیماری یاد شده اقدام نمایند.

منبع :مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید