رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج:

شایعه دفن اموات در آبیدر تکذیب شد

    کد خبر :693815

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از کاشت بیش از ۱۶ هزار نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در شش نقطه از سطح شهر سنندج خبر داد و گفت: شایعه دفن اموات در آبیدر کذب است.

شرمین شریفی با بیان اینکه به مناسبت هفته منابع طبیعی در شش نقطه از سطح شهر بیش از ۱۶ هزار نهال غرس می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه تصاویری از چاله کنی جهت کاشت نهال در آبیدر در فضای مجازی توسط یکی از شهروندان منتشر و در آن اعلام شده که جهت دفن اموات مبتلا به ویروس کرونا این چاله کنی صورت می‌گیرد که این ادعا کذب است.

وی عنوان کرد: هر ساله در نیمه دوم اسفند ماه و در هفته‌ای که بنام منابع طبیعی نامگذاری شده اقدامات گسترده‌ای از سوی نهادهای مرتبط و همچنین شهروندان در خصوص نهال کاری صورت می‌گیرد.

شریفی افزود: این سازمان به مناسبت هفته منابع طبیعی و در راستای رسالت کاری خود در زمینه احداث، احیاء و توسعه فضای سبز پایدار برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم را صورت داده است.

وی از کاشت ۱۶ هزار نهال در شش نقطه از سطح شهر به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر عملیات چاله کنی جهت غرس نهال در آبیدر در حال اجرا است.

شرمین شریفی اعلام کرد: بذر کاری در محله فرجه به تعداد ۲۶۰۰ نهال در اوایل اسفند ماه امسال آغاز شده است.

وی بیان کرد: آماده سازی و چاله کنی تپه پیر چنار واقع در انتهای مسکن مهر شهرک بهاران در حدود ۲۰ هکتار جهت کاشت ۸ هزار نهال گونه مناسب از نوع بومی، مقاوم به آفت و نیاز به آب کم از دیگر نقاطی است که در هفته آینده نهال کاری آن انجام می‌شود.

شریفی افزود: آماده‌سازی و چاله‌کنی انتهای پارک کودک به سمت جاده حسن آباد به مساحت ۴ هکتار جهت کاشت ۲۵۰۰ نهال از دیگر نقاطی است که نهال‌کاری در آن انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا ،رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در انتهای پارک کودک و به دلیل بافت سخت زمین و همچنین تسریع در عملیات چاله کنی از بیل مکانیکی جهت انجام چاله کنی در این مسیر استفاده می‌شود که متاسفانه یکی از شهروندان با انتشار تصویری در فضای مجازی مدعی شده که این چاله‌ها جهت دفن اموات مبتلا به ویروس کرونا انجام می‌شود که این ادعا کذب است.

شریفی در پایان یادآور شد: احیا و واکاری قسمت‌هایی از پارک جنگلی توس نوذر و امانیه در آبیدر و همچنین واکاری رفیوژهای سطح شهر با بیش از ۳ هزار نهال از دیگر اقدامات این سازمان با همکاری اداره کل منابع طبیعی جهت کاشت نهال در هفته آینده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید