مهلت ویرایش اطلاعات متقاضیان مسکن فرهنگیان یک هفته تمدید شد

    کد خبر :693672

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اطلاعات ۸۷هزار متقاضی مسکن فرهنگیان ناقص بود، گفت: این افراد برای ویرایش اطلاعات فرصت دارند.

درباره وضعیت طرح ملی مسکن فرهنگیان، اظهار کرد: 309 هزار نفر از فرهنگیان متقاضی بوده در سامانه مسکن ثبت‌نام کردند که 76 هزار نفر واجد شرایط بودند.

وی افزود: 87 هزار نفر از فرهنگیان در ثبت اطلاعات اولیه یعنی مرحله خوداظهاری در سامانه خطا داشتند و 145 هزار نفر نیز شرایط لازم را دارا نبودند یعنی از 4 مرجعی که استعلام گرفتیم از جمله اداره‌کل راه و شهرسازی، سازمان ثبت اسناد و املاک، ثبت احوال و بانک مسکن، شرایطشان تأیید نشد البته استعلام درباره فرد و همسرش انجام شد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: 87 هزار نفری که در ثبت اطلاعات خود دچار خطا شدند مجدداً برای ثبت‌نام در سامانه maskan.medu.ir فرصت دارند که پیش از این مهلت آنها تا 14 اسفند بود و هم‌اکنون آن را یک هفته دیگر تمدید کرده‌ایم و این افراد تا 21 اسفند برای تکمیل اطلاعات و رفع اشکالات فرصت دارند.

وی متذکر شد: 170 هزار واحد مسکونی تا سال 1401 یعنی ظرف مدت سه سال به فرهنگیان ارائه می‌شود.

به گزارش تسنیم، شرایط فرهنگیان برای ثبت‌نام در طرح ملی مسکن بدین شرح بود: متقاضیان و افراد تحت تکفل آن‌ها باید فاقد زمین یا واحد مسکونی باشند و از امکانات دولتی مانند زمین، واحد مسکونی، تسهیلات یارانه‌ای خرید و احداث مسکن استفاده نکرده باشند یا به‌عبارت‌دیگر فرم ج در استعلام از سامانه مربوطه راه و شهرسازی سبز باشد.

متقاضی باید متأهل یا سرپرست خانوار باشد و زنان خودسرپرست مشروط به داشتن 35 سال سن می‌توانند در زمره متقاضیان قرار بگیرند. همچنین فرد متقاضی باید حداقل دارای پنج سال سکونت متوالی در شهر مورد تقاضا باشد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید