پمپئو با تکرار اهانت، سردار سلیمانی را ضد یهود معرفی کرد

    کد خبر :693113

مایک پمپئو عصر دوشنبه در نشست سالانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (ایپک) افزود:طرح یکجانبه موسوم به معامله قرن، ارادت خود را به صهیونیست ها اینگونه نشان داد که “هیچ دولتی به اندازه دولت ترامپ عاشق اسرائیل نیست”.

وی با این ادعا که ترامپ، سردار قاسم سلیمانی را که او یکی از بزرگترین تروریست های ضد یهودی نامید، از صحنه جهان حذف کرد، ادامه داد دولت قبلی (باراک اوباما) جمله ای داشت که بن لادن مرده و ژنرال موتور زنده است، حال باید بگویند که قاسم سلیمانی کشته شده و اسرائیل و ایالات متحده زنده هستند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: بسیار مهم است که کشورهای خاورمیانه و دنیا می بینند که چقدر اسرائیل پایدار است. زمانی که خاورمیانه، اسرائیل را در آغوش بگیرد، آینده آنها هم بهتر خواهد شد. تحت ریاست جمهوری ترامپ، دیگر اسرائیل یک دشمن و یاغی نیست بلکه یک شریک و متحد ما است.

به گزارش ایرنا،پمپئو با این ادعا که خوشبختی اسرائیل، آینده خوبی را برای خاورمیانه به ارمغان می آورد، گفت: در انگلیس و فرانسه تاکید شد که ضدیت با اسرائیل به معنای ضدیت با یهودی است و برخی از کشورهای آمریکای لاتین هم قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناختند.

وی با اشاره به سفر نتانیاهو به عمان به عنوان یک کشور عربی مسلمان، افزود: امارات%E2%80%8C+متحده+%E2%80%8Cعربی”>امارات متحده هم دوبار سرود ملی اسرائیل را در یک مسابقه نواخت. سال گذشته دوستان بحرینی ما اجازه دادند روزنامه نگاران اسرائیلی از آن کشور بازدید کنند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی گفت که من فکر می‌کنم فلسطین و اسرائیل حق دارند که اراضی خاص خود را داشته باشند و وقتی معامله قرن رونمایی شد، برخی از سفرای عربی در آنجا بودند.

پمپئو با این ادعا که فکر می کنم این داستان ها نشان دهنده یک تغییر در میان همسایگان اسرائیل است و هرچه بیشتر از اسرائیل استقبال کنند، منطقه از آینده درخشان تری بهره مند خواهد شد، جمهوری اسلامی ایران را دولت حامی شماره یک تروریسم نامید که از اسرائیل متنفر است.

وی که تلاش داشت در این سخنرانی ضدیت با اسرائیل را به معنای ضدیت با یهود معرفی کند و بدون توجه به تعداد زیاد مخالفت یهودیان آمریکا با اجلاس ایپک و همچنین رژیم صهیونیستی، ادامه داد حکومت ایران از از طریق کتاب درسی، تبلیغات دولتی و اعلامیه مسموم کننده ای که رهبران ایرانی می گویند، تنفر از یهودیت را ایجاد می کند.

وزیر خارجه آمریکا بدون اینکه اطلاعی از همزیستی مسالمت آمیز یهودیان در ایران داشته باشد و بداند که در قانون اساسی جمهوری اسلامی، یهودیت یک دین به رسمیت شناخته شده است، اظهار کرد: مردم شریف ایران از یهودیان متنفر نیستند این دولت جمهوری اسلامی است که بدون ترحم این موضع را پیشه کرده است.

پمپئو در توجیه خروج یکجانبه آمریکا از برجام هم گفت گفت به همین دلیل رئیس جمهوری ترامپ گفت تا زمانی که ما در مصدر کار باشیم ایران به سلاح اتمی دست نخواهد یافت.

وی با طرح این سوال که دیگر چه کسانی به اسرائیل احترام نمی گذارند، افزود: این افراد در کنگره آمریکا حضور دارند، در ماه نوامبر نامه‌ای از 106 عضو کنگره دریافت کردم که از انتقال سفارتخانه ما به قدس انتقاد کردند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: آنها می گفتند این اقدام، چشم انداز صلح را از بین می برد و امنیت اسرائیل و صلح را به خطر می‌اندازد، این‌ها حقیقت را نشناخته اند.

پمپئو مدعی شد:حقیقت، کاری است که دولت ما انجام داده است. آسیب متوجه اسرائیل و منطقه، نفی این است که قدس پایتخت اسرائیل باشد. نفی آن است که بعد از صحبت های محمود عباس، دفتر آنها نباید در واشنگتن بسته می شد، نفی این است که تروریسم فلسیطینی مانع اصلی در برابر دستیابی به صلح بوده است.

وزیر خارجه آمریکا برخلاف قطعنامه های مکرر شورای امنیت سازمان ملل در غیرقانونی دانستن شهرک سازی رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی مطابق با مرزهای 1947، ادعا کرد نفی شهرک سازی یهودی نشین، یک مساله سایسی است.

پمپئو با انتقاد از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و کمیسر عالی این شورا که فهرست شرکت‌های آمریکایی همکار با رژیم صهیونیستی در ساخت شهرک‌های غیرقانونی، گفت این اقدام برای مشروعیت زدایی از اسرائیل بوده است.

وی در تعریفی تحریف شده از ماهیت شورای حقوق بشر و با چشم پوشی کامل از جنایات این رژیم علیه مردم بی گناه فلسطین، گفت شورای حقوق بشر برای این ایجاد شد که مطمئن شوند یهودی ستیزی در کار نباشد در حالی که الان به نهادی ضد یهود تبدیل شده است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: وقتی ترامپ خواست از این شورای بین المللی خارج شویم به خاطر این بود که به منشور اصلی حقوق بشری خود پشت کرده است.

پمپئو با تهدید کسانی که برای تضعیف اسرائیل اقدام کنند، گفت: ما کارزار فشار حداکثری را علیه ایارن اعمال کردیم و کشورها را در نیم کره غربی بسیج کردیم تا حزب الله را یک سازمان تروریستی بدانند، برای شرکت هوایی ماهان ایر که جنگجویان وتسلیحاتش را درمنطقه حمل می کرد تا برای اسرائیل ایجاد خطر کند، ممنوعیت ایجاد کردیم.

وی با ابراز اینکه حتی در مخالفت با سیاست های پیشین آمریکا در مساله شهرک سازی رژیم صهیونیستی، هم پای باراک اوباما در میان است ، گفت: برداشت باراک اوباما درباره مناطق اشغالی کارایی نداشت، ما همه آنها را رد کردیم.

وزیر خارجه آمریکا، اشغالگری صهیونیستی را مانعی برای صلح ندانست و در اظهاراتی قلدرمآبانه، تهدید کرد شورای حقوق بشر قدرت آن را ندارد که برای شرکت‌های ما تعیین تکلیف کند.

پمپئو خطاب به شرکت هایی در اشغال سرزمین فلسطینیان نقش دارند، گفت مرعوب نشوید و به کار خود ادامه دهید. ما علیه تمام تهدیدهایی که متوجه اعضای بازرگانی ما شود، اقدام لازم را انجام خواهیم داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید