واکنش شهاب حسینی به دریافت جایزه شوالیه فرانسه

    کد خبر :692960

شهاب حسینی با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود، نشان فرهنگ و هنر فرانسه خود را به مردم تقدیم کرد.

شهاب حسینی بازیگر سینما که هفته گذشته موفق به دریافت نشان فرهنگ و هنر از سفارت فرانسه شده بود، با انتشار پیامی در صفحه شخصی‌اش آن را به مردم ایران تقدیم کرد و نوشت:

«در راه پر پیچ و خم زندگی حرفه‌ای این بنده کوچک هر رهاوردی حاصل شد افتخار آن را به یکایک مردم سرزمینم تقدیم می‌کنم. چه آنان که از من نفرت دارند و چه آنان که دوستم می‌دارند. زیرا من یکایک آنان را از دل دوست می‌دارم و مأوایی جز میعادگاه اعتلا و سر افرازیشان نمی‌شناسم.»

به گزارش ایرنا، شهاب حسینی شامگاه پنجشنبه هفته گذشته (۹ اسفند ماه ۱۳۹۸) در سفارت فرانسه نشان عالی وزارت فرهنگ و هنر دولت فرانسه را از فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه در تهران دریافت کرد و نامش در ردیف کسانی که این نشان را از دولت فرانسه دریافت کرده‌اند، ثبت شد.

حسینی یکی از پرافتخارترین بازیگران سینمای ایران در سطح بین‌المللی و از جمله محبوب‌ترین چهره‌های سینمایی کشور است. او در سال‌های اخیر موفق به دریافت نخل طلای جشنواره کن و خرس نقره‌ای جشنواره برلین برای بازیگری شده است.

در مراسم اهدای این نشان، در کنار شهاب حسینی چهره‌های فرهنگی مختلفی از سایر نقاط جهان حضور داشتند.

نشان فرهنگ و هنر فرانسه، در سال ۱۹۵۷ میلادی بر اساس طرح آندره مالرو (André Malraux) نویسنده مطرح فرانسه و وزیر وقت فرهنگ این کشور بنیان گذاشته شد. این نشان با هدف تقویت جایگاه ادبیات و هنر در دنیا به هنرمندانی تعلق می‌گیرد که در توسعه و غنی‌کردن فرهنگ در دنیا و به ویژه در فرانسه نقشی ایفا کرده اند.

پیشتر در ایران شخصیت‌هایی، چون محمدرضا شجریان (خواننده)، دکتر حسابی، عباس کیارستمی (کارگردان و عکاس)، داریوش شایگان (نویسنده و شاعر بود)، لیلا حاتمی (بازیگر)، یدالله رویایی (شاعر)، شهرام ناظری (خواننده)، محسن مخملباف (کارگردان)، پری صابری (کارگردان تئاتر و نمایشنامه‌نویس)، اصغر فرهادی (کارگردان) و محمدعلی سپانلو (شاعر و مترجم ایرانی) نشان شوالیه را دریافت کرده‌اند.

اخیراً برخی کاربران رسانه‌های اجتماعی نسبت به برخی مواضع شهاب حسینی واکنش نشان داده بودند و به نظر می‌رسد حسینی با این پست، به نقد‌های آن‌ها عکس‌العمل نشان داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید