شطرنج ایران در رده ۲۷ جهان ایستاد

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۵:۵۳
    کد خبر :692581

فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) فهرست جدید برترین های این رشته را در بخش انفرادی و تیمی اعلام کرد.

در رده بندی جدید منتشر شده و در بخش استاندارد مردان، پرهام مقصودلو با ۲۶۷۶ واحد ریتینگ و دو پله صعود، در رده پنجاه و نهم برترین شطرنجبازان جهان ایستاده است. سید محمد امین طباطبایی با ۲۶۲۹ واحد ریتینگ و پویا ایدنی با ۲۵۸۸ واحد ریتینگ دومین و سومین شطرنجباز برتر ایران در این بخش هستند.

در بخش استاندارد مردان «مگنوس کارلسن» با ۲۸۶۲ واحد ریتینگ همچنان در صدر برترین شطرنجبازان جهان قرار دارد. همچنین «فابیانو کاروانا» آمریکایی با ۲۸۴۲ واحد ریتینگ و «دینگ لیرن» چینی با ۲۸۰۵ واحد ریتینگ در رده رده های دوم و سوم برترین شطرنجبازان جهن قرار گرفته اند.

در بخش استاندارد برترین شطرنجبازان بانوی جهان «هو یفان» چینی نیز با ۲۶۶۴ واحد ریتنیگ صدرنشین شطرنجبازان جهان در بخش استاندارد بانوان است. در این بخش «هومپی کونرو» با ریتینگ ۲۵۸۶ و «جو ونجون» با ریتینگ ۲۵۸۳ در رده های دوم و سوم قرار دارند.

سارا خادم الشریعه برترین شطرنجباز ایران در این بخش به حساب می آید. وی با ۲۴۹۴ واحد ریتینگ در رده چهاردهم برترین شطرنجبازان بانوی جهان ایستاده است. در این بخش آتوسا پورکاشیان دومین شطرنجباز برتر ایران به حساب می آید. وی با ۲۳۲۲ واحد ریتینگ بالاتر از مبینا علی نسب ایستاده است. علی نسب هم ۲۳۱۷ واحد ریتینگ دارد.

به گزارش مهر، در بخش تیمی رنکینگ فیده نیز ایران با میانگین ۲۵۴۷ واحد ریتینگ و صعود یک پله ای نسبت به ماه گذشته در رده بیست و هفتم جهان قرار گرفت. در این رنکینگ شطرنج ایران همچنان در رتبه سوم آسیا قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید