معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛

حساسیت در رعایت بهداشت فردی نباید موجب ترس و دلهره شود

    کد خبر :692517

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: حساسیت در رعایت بهداشت فردی باید وجود داشته باشد اما نباید موجب ترس و دلهره افراد شود.

سید هادی میرهاشمی، در بازدید از بخش های ویژه بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های طرفه و شهدای گمنام، از زحمات شبانه روزی پزشکان و پرستاران و پرسنل پشتیبانی در راستای خدمت رسانی به بیماران تقدیر کرد.

در این بازدید، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از نزدیک به بررسی وضعیت امکانات و تجهیزات مورد نیاز این مراکز پرداخت.

میرهاشمی در حاشیه این بازدید با تاکید بر رعایت اصول خودمراقبتی به عنوان مهم ترین راهکار پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا ویروس به بیان برخی نکات مهم خود مراقبتی در مواجهه کادر درمانی با بیماران پرداخت.

به گفته وی، در شرایط فعلی هر ایرانی باید بهداشت فردی را به نحوی رعایت کند که اگر مبتلا به بیماری است مانع انتقال آن به دیگران شود و اگر بیمار نیست نیز از دیگران بیماری به وی منتقل نشود و این حساسیت باید در تک تک افراد جامعه وجود داشته باشد.

میرهاشمی تاکید کرد: حساسیت در رعایت بهداشت فردی باید وجود داشته باشد اما نباید موجب ترس و دلهره افراد شود.

وی، وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی را بهترین منبع برای یادگیری اصول بهداشت فردی، خودمراقبتی و اخبار مرتبط با بیماری کرونا برشمرد و تاکید کرد: مردم نباید به توصیه های غیرعلمی و اخبار کذب فضاهای غیررسمی توجه نکنند.

میرهاشمی در باره وضعیت مبتلایان به بیماری کرونا گفت: وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تمام توان در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا و مشکوک به کروناویروس هستند و با توجه به وضعیت موجود یقیناً به زودی به شرایط مناسب می رسیم.

وی در پایان به کادر درمانی تاکید کرد که اصول بهداشت روان و سلامتی را در کنار فرایند درمان جدی بگیرند و شادابی و داشتن روحیه بالا را بعنوان بهترین داروی مقابله برای بیماران و درمانگران در شرایط فعلی دانست.

در حال حاضر بیمارستان های مسیح دانشوری، شهدای گمنام، طرفه و بعثت به عنوان بیمارستان های معین شهر تهران در پذیرش و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید