«دست‌فرمون» هم بدون تماشاچی شد!/ روایت کامبیز دیرباز از درگذشت «علی ابوالحسنی»

    کد خبر :692418

بازیگر سینما و تلویزیون و مجری این روزهای “دست‌فرمون” نتوانست خیلی از رفتن ناگهانی علی ابوالحسنی صحبت کند؛ از بدون تماشاچی شدن “دست‌فرمون” خبر داد و اعلام کرد که حضورمان در این روزها حساس‌تر است و نباید آنتن را خالی بگذاریم.

آخرین لحظات شنبه 10 اسفندماه رفیق شفیق عارف لرستانی، حمید گودرزی و کامبیز دیرباز و بازیگر فراموش‌نشدنی “نوروز 77” و کارهای طنز تلویزیون با صحنه روزگار خداحافظی کرد. بازیگری که وقتی خبر درگذشت “عارف لرستانی” را شنید تا مدت‌ها نمی‌توانست به روال‌ عادی‌اش برگردد و حالا خودش بسیاری از دوستانش را با این فوت ناگهانی‌اش به هم ریخته است. جوان خوش‌خنده کرمانشاهی لیسانس بازیگری از دانشگاه هنر و معماری داشت و فعالیتش را با تئاتر شروع کرد. وقتی 18 ساله بود از انجمن نمایش کرمانشاه با تئاتر وارد این عرصه شد و البته از همان ابتدا هم کنار عارف لرستانی بود. بعد از سربازی در سال 1374، 23 ساله بود که به همراه عارف لرستانی وارد دانشگاه شد و آنجا بود که با کامبیز دیرباز، حمید گودرزی و حسام نواب‌صفوی هم‌کلاس شد.

بعد از چهره شدن در تئاتر، سال 1377 برای بازی در مجموعه “نوروز 77” مهران مدیری دعوت به کار شد و تا سال 1381 همکاری موفقی را با این کارگردان و بازیگر تجربه کرد و نامش سرزبان‌ها افتاد. بعد از این تجربه بارها و بارها مقابل دوبین دیگر کارگردانان و سریال‌ها و نمایش‌های دیگر طنز قرار گرفت؛ مدتی به دنبال تله‌فیلم رفت اما کم‌کم به سمت اجرا رفت و از برنامه “سفر دیگر” شروع کرد. در “معمای شاه” و “ارمغان تاریکی” بازیگر شد و از سال 1396 نیز مجری برنامه “شب خنده” شبکه زاگرس بود. ثمره زندگی “علی ابوالحسنی” 47 ساله، پسری نوجوان به نام طاها است؛ او شب گذشت بر اثر ایست قلبی در بیمارستان قلب امیرآباد دارفانی را وداع گفت.

علی ابوالحسنی درباره مهران مدیری گفته بود: “مهران مدیری یک اسطوره است و افراد مثل او انگشت شمارند، چارلی چاپلین یکی بود، وودی آلن یکی بود و مهران مدیری هم یکی است، من به شدت کارش را قبول دارم و برایش تمام قد خبردار می ایستم و به کار و تکنیک و سیستم‌اش علاقه دارم.”

کامبیز دیرباز هم‌کلاسی علی ابوالحسنی و دوست شفیقش در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: سر ضبط “دست فرمون” بودم و عوامل نخواستند خبر درگذشت “علی ابوالحسنی” را به من بدهند؛ چون می‌دانستند بهم می‌ریزم. بعد از ضبط متوجه شدم که علی پرکشیده و هنوز هم نمی‌توانم این رفتن ناگهانی را باور کنم. علی پسری نوجوان به نام طاها دارد که خیلی بابت این تنهایی‌اش ناراحتم.

وی با اشاره به درگذشت عارف لرستانی و به هم ریختن علی ابوالحسنی، خاطرنشان کرد: وقتی عارف لرستانی فوت کرد علی به هم ریخت؛ واقعاً دو رفیق شفیقی بودند که از کرمانشاه با هم آمده بودند و علی ابوالحسنی نمی‌توانست دوری و رفتنش را تحمل کند. در این مدت با بیماری قلبی‌اش جنگید و قلبش را عمل کرده بود. متأسفانه او را از دست دادیم و خیلی متأسفم که این اتفاق تلخ افتاده است. هنوز خودم را پیدا نکردم و تسلیت می‌گویم و از خداوند برای خانواده گرامی‌اش صبر خواستارم.

دیرباز در خصوص حضور “دست فرمون” بدون تماشاچی، گفت: ما نباید در این شرایط آنتن را خالی بگذاریم؛ بالأخره خانواده خودم مثل بقیه خانواده‌های ایرانی در خانه مانده‌اند و در این شرایط برنامه می‌خواهند که سرگرم‌کننده باشد. حضورمان در این روزها حساس‌تر است و به این نتیجه رسیدیم که هر طوری است نباید برنامه را رها کنیم، تا اینجا رها نکردیم و ان‌شاءالله تا فینال خواهیم رفت. از تماشاچی‌ها عذرخواهی کردیم و بدون حضور آنها و با رعایت مسائل بهداشتی کار را جلو می‌بریم و خدا را شکر می‌کنم که هیچکدام از دوستان پشت صحنه بیمار نشده‌اند.

وی با اشاره به ساخت فصل دوم “دست‌فرمون” گفت: ان‌شاءالله همه این بحران‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت و بعد از عید نوروز بتوانیم با آماده کردن مقدمات به سراغ فصل دوم “دست فرمون” برویم.

این بازیگر سینما و تلویزیون و مجری برنامه “دست‌فرمون” درباره “کرونا” و التهاب و اضطرابش در جامعه، افزود: ما اگر پشت هم باشیم حتماً می‌توانیم از این بحران بگذریم. بارها در شرایط سخت نشان داده‌ایم وقتی ملتی پشت همند همه بحران‌ها از بین می‌روند و این بار هم این اتفاق خواهد افتاد. یک مقداری در روزهای ابتدایی فرصت‌طلبی و سودجویی عده‌ای، جامعه را آزرده‌خاطر کرد اما الان می‌بینیم که همه به هم کمک می‌کنند و روحیه می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقداری فضای مجازی اضطراب می‌دهد اما احساس می‌کنم دست شایعاتش رو شده و هرکسی هرچیزی را باور نمی‌کند. مردم به آن دانش رسیده‌اند که چه چیزهایی را باور کنند. مطمئنم نهایتاً تا 20 روز دیگر با گرم‌شدن هوا، نه تنها ایران بلکه همه دنیا نفس راحتی می‌کشند و این بیماری از بین خواهد رفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید