سیروس همتی : تجربه اجرای «بوقلمون» نیمه کاره باقی ماند/ سال 99 پرکار خواهم بود

    کد خبر :692224

سیروس همتی، بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون عنوان کرد: برای سال 99 تصمیم دارم یک متن جدید را در تئاتر شهر و نمایش «تمساح» را در صورت هماهنگی در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه ببرم.

سیروس همتی بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون عنوان کرد: سه ماه انتهایی سال 98 ما مشغول تمرین و اجرای نمایش «بوقلمون» در ایرانشهر بودیم که متأسفانه به دلیل شهادت سردار سلیمانی، آلودگی هوا و شهادت جمعی از هم وطننمان در هواپیمایی اوکراین به تعطیلی خوردیم.

وی در ادامه افزود: یکی از اعضای شورای شهر استان البرز یک شب مهمان ما برای این اجرا بودند که از کار خوششان آمد و قرار شد یک هفته در استان البرز اجرا داشته باشیم همه چیز خوب پیش رفت و پول خوبی هم به ما پیشنهاد دادند که این هم باز به شیوع ویروس کرونا خورد و لغو شد.

همتی اظهار داشت: بهرحال بازیگران و هنرمندان هم زندگی شان بالا و پایین دارد، اجراهای عمومی تحت الشعاع این مسائل اجتماعی قرار می گیرد. خیلی ها شاید الان به من بگویند تو خیلی پرکاری! درحالیکه من در این سال 98 کاری روی صحنه نبردم، سالن درخواستی ام در تئاتر شهر هم جور نشد که البته قول سال آینده را به من دادند.

وی درباره اجراخوانی کار دفاع مقدسی تردست نیز گفت: سه روز اجرا داشتیم که در تماشاخانه مورد استقبال قرار گرفت قرار بود بهمن و اسفند به اجرای عموم کار را ببریم که به دلائی این هم اتفاق نیافتاد. من سال ها یکی از بهترین کارگردان ها و نویسندگان دفاع مقدس بودم و جایزه می گرفتم امیدوارم با وجود حمید نیلی در انجمن تئاتر دفاع مقدس بتوانیم این کار را به صحن ببریم که البته قول مساعدش هم گرفته ایم.

همتی درباره متنی که به تئاتر شهر داد گفت: این کار ، کارگردانی خودم خواهد بود مورد قبول تئاتر شهر قرار گرفته ترجیح میدهم فعلا در این اوضاع بی نظمی پیگیری نکنم تا تکلیف کارهای باقی مانده اسفند امسال مشخص شود. من هرچه دیرتر جواب بگیرم بهتراست.

وی درباره نمایشنامه تمساح هم گفت: این نمایش هم ممکن است سال آتی به صحنه ایرانشهر برود.

به گزارش فارس ،همتی در پاسخ به این سوال که سال آتی را برای تئاتر چطور می بیند، گفت: من الان 47 سال دارم و خوب میدانم سال های انتهایی ریاست جمهوری ها در ایران خیلی با برنامه نیست، به نظرم فعالیت های تئاتر هم کم و همه منتظر شرایط بعدی باشند.

وی در پایان درباره کار نمایشنامه نویسی اش نیز گفت: خوشبختانه نمایش ریحان من که در چاپ اول 1200 نسخه فروخت اکنون با 800 نسخه به چاپ دوم از سوی نشر نیستان رسیده است، این نمایشنامه دارای سه نمایشنامه ریحانه، کاش می شد سرنوشت را از سر نوشت و قر نی است. خوشحال هستم که با وجود سرانه مطالعه اندک مردم در کشورمان و مظلومیت نمایشنامه در بین انواع ادبی اینکار به تجدید چاپ رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید