کشف ۱۶ میلیون عدد ماسک، دستکش بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده

    کد خبر :692080

رئیس پلیس امنیت اقتصادی از کشف بیش از ۱۶ میلیون ماسک، دستکش بهداشتی و انواع مواد ضدعفونی‌کننده در یک هفته گذشته خبر داد.

سردار محمدرضا مقیمی در تشریح دستاوردهای پلیس امنیت اقتصادی در مقابله با احتکارکنندگان تجهیزات بهداشتی، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی، همزمان با شیوع و بروز علائم اولیه ویروس کرونا، چندین ابلاغیه مبنی بر شناسایی و برخورد با محتکران کالا با اولویت ماسکهای بهداشتی، مواد ضدعفونی‌کننده، مواد شوینده و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این ویروس به پلیسهای امنیت اقتصادی سراسر کشور اعلام و به دنبال آن “طرح سراسری مقابله با احتکارکنندگان تجهیزات بهداشتی” در کشور اجرا شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی با بیان اینکه این طرح از روز جمعه دوم اسفند ماه آغاز شده و کنترل شیوع کرونا ویروس در سراسر کشور ادامه دارد، تصریح کرد: در بازرسی از انبارها و مراکز توزیع در یک هفته گذشته، 16 میلیون و 773 هزار و 917 عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل 6 میلیون و 709 هزار و 673 عدد انواع ماسک، 9 میلیون و 816 هزار و 400 عدد دستکشهای بهداشتی (لاتکس) و 247 هزار و 844 بطری انواع مواد ضد عفونی‌کننده احتکاری کشف شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی اقلام کشف شده در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: با دستور قضائی، انبارهای مذکور پلمب و اقلام کشف شده برای بررسی بیشتر تحویل نمایندگان مراجع ذیربط شد.

به گزارش تسنیم ،این مقام انتظامی با اشاره به بازداشت 71 نفر در این رابطه، از شهروندان خواست به محض اطلاع از هرگونه اقدام افراد فرصت‌طلب و سودجو مبنی بر افزایش قیمت و احتکار موضوع را برای اقدام قانونی از طریق مرکز فوریتهای پلیسی 110 به پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید