«تااون» موش‌اِنگاری نمی‌کند/ حفظ جان هموطنان مهمتر از اجراست

    کد خبر :691788

هادی حوری کارگردان نمایش «تااون» که در تماشاخانه دیوار چهارم اجرا می‌شود درباره این اجرا به مهر گفت: این نمایش از اول اسفند ماه اجرای عمومی خود را آغاز کرد اما متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا بعد از ۲ شب اجرا تعطیل شد. برای اجرای نمایش از یک ماه قبل تبلیغات و اطلاع رسانی را آغاز کرده بودیم و استقبال مخاطبان در روزهایی که اجرا داشتتیم نیز خیلی خوب بود اما متاسفانه این بیماری همه گیر شده و این اپیدمی کل جامعه را گرفته است بنابراین چاره‌ای جز تعطیلی تماشاخانه‌ها و مراکز هنری وجود نداشت.

وی ادامه داد: البته این امکان وجود دارد حتی بعد از باز شدن تماشاخانه‌ها باز هم میزان استقبال از نمایش‌ها اندک باشد چون مردم هنوز ترس از مبتلا شدن دارند و ترجیح می‌دهند در خانه بمانند تا به دیدن تئاتر بیایند. اگرچه ما نیز مثل تمام گروه‌های تئاتری چه به لحاظ اقتصادی و چه هدر رفتن زحمت بچه‌های گروه ضرر خواهیم کرد اما اگر مسبب این باشیم که چنین بیماری خطرناکی را گسترش ندهیم باز هم خوشحال هستیم چون به حفظ جان هموطنانمان کمک کرده ایم.

وی درباره انتخاب نام نمایش بیان کرد: این نمایش اثری تمثیلی است و اتفاقات در لانه موش‌ها می‌افتد به این ترتیب که در تاریکی لانه موش‌ها یک جرقه زده شده و نوری از آگاهی تابیده می‌شود و این اتفاق از نظر رییس موش‌ها از بیماری طاعون نیز به مراتب بدتر است و باید جلوی آن را گرفت. رییس لانه موش‌ها به دنبال کسی است که آگاهی را به میان موش‌ها آورده و می‌خواهد او را نابود کند چون می‌داند آگاهی پیدا کردن اپیدمی است. در این میان برخی از اغتشاش موجود سوءاستفاده کرده و برای انتقام از کینه‌های شخصی شان بهره می‌برند … «تااون» نامی استعاری است و معانی مختلفی را به ذهن متبادر می‌کند به همین دلیل با این املا نوشته شده است. در نمایش نیز دیالوگی با این مضمون وجود دارد که می‌گوید : «تااون هست، طاعون هم هست و تااون نره، طاعون هم نمی ره.»

حوری در پایان با اشاره به فضای انتزاعی که در نمایش جریان دارد، توضیح داد: تلاش کردیم در اجرای نمایش «موش انگاری» انجام نگیرد به همین دلیل ظاهر و رفتارهای بازیگران انسانی است و موش گونگی شان از طریق تمایلات و ویژگی‌های شخصیتی آنها نمود پیدا می‌کند. در این نمایش به انسان‌هایی روبرو هستیم که خصلت‌ها و رفتارهای موش گونه را در پیش گرفته اند و در عین انسان بودن، موش هم هستند.

بازیگران «تااون» عبارتند از هژیر سام احمدی، شیما پروهان، شیوا ترابی، سعید جاودان، علی رجایی، بهروز سروعلیشاهی، محمدمهدی کیان، عیسی محمدی، علیرضا موسوی، آیلار نوشهری، نساء یوسفی، ریحانه ادراکی، میثم پاکدامن، فاطمه حاجی‌حسنی، دیاکو حسامی، هلیا حمیدی، مریم شایسته، نگار شهبازی، مجید صدخسروی و مهدی مرتضوی.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید