مجموعه‌های ورزشی شهرداری با تاخیر بالاخره تعطیل شدند

    کد خبر :690476

کرونا آمد. ابتدا فقط سانس های منزلت تعطیل شد. اعضای شورای شهر خواستار تعطیلی کلیه اماکن ورزشی شهرداری شدند و بالاخره مدیر دفتر شهردار تهران این دستور را صادر کرد.

یکی از گروههای در معرض خطر در برابر ویروس کرونا سالمندان هستند که سازمان ورزش شهرداری تهران با هدف کاهش زمینه‌های شیوع این ویروس و توجه به سلامت سالمندان، سانس‌های منزلت مجموعه‌های خود را تعطیل کرد.

شهرداری تهران سایر مراکز ورزشی را تعطیلی نکرد تا جایی که صدای برخی از اعضای شورا در آمد و در این باره تذکر داده وشهرداری را به اهمال کاری متهم کردند البته این مشکلات به دلیل اوضاع احوال مدیریتی این روزهای سازمان ورزش بر می گردد که یک هفته از اعلام استعفای سرپرست این سازمان گذشته و هنوز شهردار تهران تصمیمی در این باره نگرفته است؟

حجت نظری عضو شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: فارغ‌ از اقدامات شایسته‌ای که انجام شده به نظرم لازم است شهرداری تهران تمهیداتی را اتخاذ کند که بسیاری از خدمات شهر و تا جایی که ممکن است به شکل الکترونیک و غیرحضوری ارائه شود.

نظری گفت: من فکر می‌کنم که در شرایط فعلی ما نسبت به تعطیل نکردن امکان و فضاهای عمومی اهمال کاری می‌کنیم و شاید نیاز است که این ویروس را قدری جدی تر بگیریم. عزیزان وزارت بهداشت حتما موضوع را جدی‌تر بگیرند. چرا که ما از برخی از شهرها که در معرض کرونا قرار دارند می‌شنویم که مردم خیلی موضوع را جدی نمی‌گیرند و شاید دلیل آن این باشد که مردم درباره جزئیات و تبعات کرونا اطلاع کافی ندارند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تشکر می‌کنم از اقدام خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز وزارت ورزش جوان در تعطیلی سالن‌های تئاتر و سینماها و نیز مسابقات فوتبال. امروز دیدارهای ورزشی بدون تماشاگر و دیدارهای بعدی نیز فعلا تعطیل خواهد بود.

وی گفت: نیاز داریم به پرهیز از حضور در فضاهای عمومی که مانع از گسترش ویروس شویم. بهتر بود جلسه صحن هم به صورت زنده از شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شد، این اتفاق خوبی بود که پیشتر انجام می‌شد و مدتی که انجام نمی‌شود و من تقاضا دارم که این امکان ارتباطی فراهم شود.

نظری ادامه داد: سازمان ورزش نیز در گزارشی که ارائه شد اعلام کرد که نسبت به ضدعفونی کردن فضاهای ورزشی اقدام کرده‌است. اما با توجه به اینکه گفته می‌شود امکان انتقال ویروس در فضاهای مرطوب وجود دارد، لازم است که حداقل استخرها و حتی اگر ممکن است اماکن ورزشی شهرداری هم تعطیل شوند.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت نیز اطلاع داده که آمادگی توزیع ماسک و … را دارد، می‌خواهم تقاضا کنم که شرکت شهروند هم این آمادگی را داشته باشد که در صورت تامین ماسک و دیگر مواد از سوی وزارت بهداشت به عنوان واسطه، محلی را برای فروش و توزیع این محصولات با قیمت مصوب در نظر بگیرد تا شهروندان درگیر سودجویی و قیمت‌های متفاوت نشوند.

بعد از تذکر عضو شورای شهر تهران در 5 اسفند مجتبی کاظمی مدیر دفتر شهردار تهران طی نامه ای به معاونان شهردار، شهرداران مناطق، مدیران کل و … غیره اعلام کرد به دلیل مراقبت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی مجموعه های ورزشی آبی و غیر آبی تا اطلاع ثانوی تعطیل است. همچنین تمامی فعالیت های اجتماعی فرهنگی ورزشی مجموعه های مختص بانوان(مراکز شهربانو، شهردخت و بوستان های بانوان)، خانه های کودک، مجموعه ورزشی سرای محلات و کلاس های فوق برنامه و برنامه های غیر ضروری امکان مذکور تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

ارائه خدمات در خانه های سلامت

اما خانه های سلامت شهرداری تهران به منظور ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان در حوزه مراقبت و پیشگیری از شیوع کرونا در حال فعالیت هستند.

نقش شهرداری در اتفاق پیش آمده حمایتی است و به عنوان یک سازمان خدماتی تکالیف اجرایی که بر عهده اش گذاشته شده است را انجام می‌دهد.

گرمخانه‌های شهرداری تهران تهران به دلیل حضور افراد آسیب پذیر ۲۴ ساعته می شود و همچنین اتوبوس‌ها، مترو، فضاهای عمومی مانند پله‌های برقی و غیره ضد عفونی و گندزدایی می‌شوند.

آموزش کارگران شهرداری و مراقبت از مکان‌های اسکان کارگری

پیروز حناچی شهردار تهران همچنین در خصوص ویروس کرونا و اقدامات شهرداری در این زمینه گفت: از روز چهارشنبه که اولین علائم حضور این ویروس را در شهر تهران دریافت کردیم، اقدامات لازم در خصوص فضاهای عمومی از جمله مترو، اتوبوس و اسکان کارگری و سامانه‌هایی که مردم بیشتر در آن حضور دارند را آغاز کردیم.

به گفته شهردار تهران، آموزش کارگران شهرداری و مراقبت از مکان‌های اسکان کارگری از دیگر اقداماتی بود که در این رابطه انجام شد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه تمامی این اقدامات با هماهنگی وزارت بهداشت انجام شده است، افزود: اقدامات شهرداری بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت بوده و شهرداری اقدامی جلوتر از چارچوب‌ها انجام نداده است.

حناچی با اشاره به اینکه چارچوب‌هایی برای دفن بیماران ویروسی از قدیم وجود داشته است، گفت: در حال حاضر نیز این قوانین رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین اقدامات لازم برای دفن زباله‌های عفونی انجام شده و سایت جدید پسماند برای این موضوع راه‌اندازی می‌شود.

به گفته حناچی، ضدعفونی کردن ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و ایجاد اتاق ایزوله در سامانسراها از جمله سامانسرای خاوران و لویزان، از دیگر اقداماتی است که شهرداری انجام داده است.

پسماندهای مربوط به بیمارستان های قرنطینه به صورت مجزا جمع آوری و دفن می‌شوند

برخی شهروندان دغدغه های در خصوص پسماندهای بیمارستانی دارند که زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در این باره گفت: پسماندهای مربوط به بیمارستان های قرنطینه به صورت مجزا جمع آوری و دفن می‌شوند.

وی ادامه داد:این که شهرداری بخواهد خدمات شهری مثل حمل و نقل عمومی را تعطیل کند در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست وتعطیلی شهر موضوعی است که باید شورای عالی امنیت ملی و متولیانی که مسئولیت امنیت کشور را بر عهده دارند تصمیم بگیرند.

به گزارش فارس ،نوری گفت: اگر تصمیم گرفته شد شهر قرنطینه و یا بعضی خدمات تعطیل شود حتما شهرداری و شورا در این جهت همکاری خواهند کرد و اقدامات لازم را انجام می دهند. اما خود مدیریت شهری رأسا اقدام نمی‌کند مگر فضاهایی که در اختیار شهرداری است مثل مکان های ورزشی و فرهنگی که تعطیل شدن آن‌ها مشکلی ایجاد نمی کند و ضرورت هم دارد.

بر اساس این گزارش، از هفته پیش موضوع شیوع کرونا در تهران مطرح شده و عده ای هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. شهرداری تهران هم در این زمینه اقداماتی انجام داد اما قدری با تاخیر مراکز ورزشی و … غیره را تعطیل کرد. البته شهرداری در این زمینه کرونا کاملا با وزارت بهداشت هماهنگ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید