کاهش شیوع کرونا در چین؛ طغیان در کره جنوبی!

کره جنوبی کانون جدید شیوع کرونا می‌شود؟!

    کد خبر :689872

امروزمقامات رسمی بهداشتی چین اعلام کردند که طی روز گذشته شاهد کاهش تعداد مبتلایان به کروناویروس جدید، در خارج از مرکز شیوع آن یعنی استان هوبی بودند. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که هنوز برای خوشحالی درباره کاهش شیوع این بیماری بسیار زود است چرا که این میزان در روز‌های اخیر، در خارج از چین به طرز نگران کننده‌ای در حال افزایش است.

به گزارش فرارو به نقل از رویترز، کمیسیون بهداشت و درمان چین، ۶۴۸ مورد عفونت جدید را در روز یکشنبه تأیید کرد. از این تعداد تنها ۱۵ درصد در خارج از استان هوبی ثبت شده است که کمترین تعداد خارج از مرکز شیوع، از زمان انتشار آمار روزانه توسط مقامات رسمی بهداشتی کشور چین به شمار می‌آید. همچنین آژانس خبری شینهوا به نقل از کمیسیون بهداشت چین گزارش داد، تعداد قربانیان ناشی از کروناویروس جدید در این کشور در روز گذشته ۹۷ نفر بوده اند که از این میان تنها ۱۸ مورد از آن مربوط به خارج از استان هوبی بوده است.

این در حالی است که ثبت موارد ابتلای جدید به کروناویروس جدید در خارج از چین، به ویژه در روز‌های اخیر، نگرانی شدید مقامات بهداشت را به دنبال داشته است. به گزارش یورو نیوز، ایتالیا روز یکشنبه با تایید ۷۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۴ مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری، وخیم‌ترین وضعیت را در میان کشور‌های اروپایی داراست. آمار‌ها در کشور ایران نیز حاکی از یک وضعیت نگران کننده است و مرگ ۵ نفر به طور رسمی از سوی مقامات بهداشتی تایید شده است. همچنین سازمان بهداشت جهانی روز شنبه نگرانی خود را از آینده برخی کشور‌های آسیب پذیر آفریقا که امکانات بهداشتی مناسبی ندارند، ابراز کرد.

طغیان کرونا در کره جنوبی!

اما در روز‌های اخیر، بیشترین نگرانی از شیوع کروناویروس جدید مربوط به کشور کره جنوبی، در همسایگی چین است که به یک باره تبدیل به دومین کشور از لحاظ تعداد مبتلایان به این ویروس شد. به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، مقامات رسمی این کشور، امروز یکشنبه، خبر مرگ چهارمین شهروند خود در اثر کروناویروس جدید و ۱۲۳ مورد ابتلای جدید را اعلام کردند. بر این اساس تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور کره جنوبی به ۵۵۶ نفر افزایش یافته که نسبت به روز جمعه شاهد افزایش نگران کننده دو برابری است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، اگر چه موارد ابتدای شیوع این بیماری در این کشور مربوط به افرادی بود که به چین رفت و آمد داشتند، اما بیش از نیمی از موارد جدید در کره جنوبی پس از زمانی بود که یک زن آلوده، هفته گذشته در کلیسای Shincheonji در شهر دائگو حضور یافت. اما نکته جالب در این ماجرا آن بود که این زن سابقه سفر به خارج از کشور نیز نداشت.

از هفته گذشته تا کنون شیوع کروناویروس جدید در کشور کره جنوبی به رقم خیره کننده ۵۵۶ مبتلا و چهار کشته رسیده است. اما مرکز این عفونت‌های جدید در کره جنوبی، دو مکان، دائگو، شهری با حدود ۲.۵ میلیون نفر و یک بیمارستان در چونگدو، شهری با حدود ۴۳۰۰۰ نفر جمعیت است که هر دو به دستور مقامات بهداشتی این کشور از چند روز قبل به «مناطق مراقبت ویژه» یا قرنطینه تبدیل شده اند.

بر اساس گزارش مقامات بهداشتی کشور کره جنوبی، سه نفر از چهار مورد مرگ و میر ناشی از کروناویروس جدید، مربوط به «بیمارستان دائه نام» در جنوب شرقی شهر چونگدو است، جایی که نخستین مرگ و میر ناشی از COVID-۱۹ در این کشور رخ داد و بیش از ۱۱۰ نفر از جمله نه کادر پزشکی آلوده شدند. چهارمین قربانی کرونا نیز در روز چهارشنبه به این ویروس آلوده شده است. این بیمار که حدود ۶۰ سال داشت قبل از آلوده شدن از بیماری ذات الریه جدی رنج می‌برد.

به گزارش یونهاپ، بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره (KDCD)، تعداد مبتلایان اسن کشور به کروناویروس جدید در روز یکشنبه به دو برابر افزایش یافته است که بیشتر موارد آن مربوط به یک کلیسا در شهر دائگو بوده است. به گزارش این مرکز، از ۱۲۳ مورد جدید ابتلا به ویروس جدید، ۷۵ مورد مربوط به «کلیسای شینچئونجی» در جنوب شرقی شهر دائگو است.

این گزارش می‌افزاید، تعداد مواردی که ارتباط آن‌ها با مراسم کلیسای مذکور تایید شده، در صبح روز یکشنبه به ۳۰۹ مورد رسیده است که بیش از نیمی از کل موارد در کشور کره جنوبی را شامل می‌شود. مقامات رسمی اعلام کردند که لیستی از اعضای کلیسای شینچئونجی در شهر دائگو را بدست آورده اند و از نزدیک آن‌ها را زیر نظر می‌گیرند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره (KDCD)، همچنین اعلام کرد که ۹۳۳۴ نفر از اعضای این کلیسا را قرنطینه کرده و از آن‌ها آزمایش به عمل آورده است که از این تعداد ۱۲۴۸ نفر علائم مرتبط با کروناویروس جدید را از خود نشان داده اند.

به گزارش یونهاپ، این کشور در مجموع ۲۲۶۳۳ مورد مشکوک را آزمایش کرده است که نتیجه ۱۶۰۳۸ مورد تا کنون منفی بوده است. از این میان در روز گذشته حدود ۹۰ مورد جدید در دائگو شناسایی شد که تقریباً ۲.۵ میلیون نفر جمعیت دارد و ۲۰ مورد ابتلا به کروناویروس جدید نیز در اطراف استان جیونگسنگ شمالی گزارش شده است. با این حال هنوز مقامات مسئول کره جنوبی، سطح هشدار برای کروناویروس جدید را در سطح سوم یا «نارنجی» نگه داشته اند، اما به نظر می‌رسد با این افزایش چشمگیر به زودی شاهد اعلام بالاترین سطح هشدار، یعنی سطح «قرمز» خواهیم بود. نخست وزیر کره جنوبی، چانگ سیون کیون، نیز در یک پیامی عمومی و البته نادر، شنبه شب، به مردم اطمینان داد که در صورت همکاری مردم با دستورالعمل‌های دولت، امکان پیروزی بر این بیماری وجود دارد.

نگرانی ایالات متحده از گسترش شیوع کرونا در کره جنوبی

به گزارش سی ان ان، نگرانی از شیوع ویروس در میان نظامیان: هر دو کشور کره جنوبی و ایالات متحده حضور عمده نظامی در شهر دائگو دارند، از این رو نگرانی‌ها از شیوع احتمالی این بیمای در بین نیرو‌های مستقر در این منطقه رو به افزایش است. حداقل چهار سرباز کره جنوبی تاکنون آزمایش مثبت کروناویروس داشته اند و نیرو‌های آمریکایی نیز حضور غیر ضروری نظامیان خود در مناطق آلوده را ممنوع کرده است.

 

هشدار‌های مسافرتی: روز شنبه، وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه ای، سطح ۲ هشدار برای مسافران را صادر کرد و به این افراد هشدار داد که در سفر به کره جنوبی «باید احتیاط بیشتری کنند». در این بیانیه آمده است: «اگر چه تاکنون بسیاری از موارد ابتلا به کروناویروس جدید، با سفر به سرزمین اصلی این بیماری یعنی چین یا تماس نزدیک با یک مورد مرتبط با مسافرت به این منطقه همراه بوده است، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این ویروس به سرعت در کشور کره جنوبی نیز در حال گسترش است. گسترش پایدار و سریع این بیماری بدان معنی است که کشور کره جنوبی به این ویروس آلوده شده است و این شیوع همچنان ادامه دارد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید