بلند پروازی‌های انتخاباتی ترامپ در سفر به هند

    کد خبر :689576

درست مانند آنچه در سپتامبر 2019 در استادیوم فوتبال شهر هوستون ایالت تگزاس رخ داد و ترامپ و نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در میان استقبال هندی‌های ساکن هوستون دست در دست هم و شانه به شانه یکدیگر شو تبلیغاتی اجرا کردند.

تکرار ترفند انتخاباتی 2016

به‌گزارش سایت روزنامه امریکایی نیویورک تایمز، از رئیس جمهوری که در رقابت‌های انتخاباتی 2016 با به زبان آوردن عبارت «من هندوها را دوست دارم»، درصدد جلب آرای اقلیت هندوی ساکن ایالات متحده برآمد اصلاً بعید نیست که برای رقابت‌های انتخاباتی 2020 و جلب آرای هندوها برنامه‌ای ویژه داشته باشد و در راستای این برنامه، رنج سفر دو روزه به هند را به جان بخرد؛ بویژه اینکه به گفته ترامپ، نارندار مودی، نخست‌وزیر هند به او قول داده است که با اجتماع 10 میلیون نفری از او استقبال کند. هرچند که کل جمعیت احمد آباد، شهری که ترامپ و مودی قرار است در آن سخنرانی مشترک داشته باشند، به 10 میلیون نفر نمی‌رسد و کمی بیش از 8 میلیون نفر است. احتمالاً مودی به حضور هزاران هزار حامی خود در مراسم استقبال از ترامپ امید بسته است. آنهایی که از چند روز قبل احمد آباد را حسابی آب و جارو کرده‌اند، در خیابان‌ها پلاکاردهایی از عکس‌های مشترک مودی و ترامپ نصب کرده‌اند و قرار است ساعت‌ها پشت درهای استادیوم کریکت احمد آباد منتظر بمانند تا به محض ورود ترامپ، رئیس جمهوری که شلوغی جمعیت را بیش از هر چیز دیگری دوست دارد، پرچم‌هایی را که در دست دارند، تکان دهند.

هواپیمای حامل ترامپ، بانوی اول، دختر و داماد ترامپ و هیأت همراه فردا دوشنبه به وقت واشنگتن راهی هند می‌شود و نخستین مقصد این سفر دو روزه «آگرا»، سومین شهر بزرگ ایالت اوتارپرادش و جایی است که بنای تاریخی تاج محل در آنجا واقع شده. به‌گفته مقامات هندی، در آگرا نخست‌وزیر هند به استقبال ترامپ نمی‌آید و خبری از ملاقات‌های رسمی و کاری نیست و این امکان به ترامپ و خانواده‌اش داده می‌شود که از تاج محل و دیگر جاذبه‌های این شهر بازدید کنند و مانند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش هر قدر دلش می‌خواهد عکس تبلیغاتی با تاج محل بگیرد. پس‌از آن، مودی و ترامپ در دو شهر احمد آباد و دهلی نو با هم دیدار خواهند داشت اما آن سخنرانی مشترکی که ترامپ به خاطرش به هندوستان آمده در احمد آباد خواهد بود. رئیس جمهوری امریکا که با وجود نخست‌وزیری مانند مودی در هند، امکان هرطور مانور تبلیغاتی را دارد و اصلاً به هند به‌عنوان خانه معنوی خود نگاه می‌کند، در احمد آباد تمام توانش را برای جلب آرای اقلیت هندوی ساکن امریکا می‌گذارد.

توافق های دوجانبه؛ شاید وقتی دیگر

به گزارش ان‌دی‌تی‌وی، در این سفر البته مقامات هند و امریکا درباره توافق‌های تجاری مشترک هم صحبت خواهند کرد اما این شانس که یک توافق تجاری عظیم بین دو طرف امضا شود، کم است بویژه اینکه در روزهای اخیر ترامپ صراحتاً گفته بود که در این سفر توافق‌های جدی حاصل نمی‌شود و در فرصتی دیگر به این موضوع پرداخته خواهد شد.

بنا بر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، اگرچه ترامپ هم در رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 و هم در تجمع تبلیغاتی سپتامبر 2019 در استادیومی در هستون کوشید به هندوها نشان دهد که در دولت او روابط هند و امریکا بسیار گرم و دوستانه شده است اما باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق امریکا در سفری که در سال 2015 به هند داشت با مودی بیانیه دوستی امضا کرد و حالا سفر ترامپ به هند در واقع در ادامه این بیانیه دوستی و برای تداوم این دوستی است. اوباما تنها رئیس جمهوری تاریخ مدرن امریکا است که در دوره 8 ساله ریاست جمهوری اش دوبار به هند سفر کرد. یکبار در سال 2010 و یک بار در سال 2015.

منبع،ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید