هشدار سازمان جهانی بهداشت به فراگیرشدن کرونا

    کد خبر :689549

یک روزنامه از هنگ کنگ گزارش کرد که سازمان بهداشت جهانی از شیوع کرونا در کشور‌های دیگر جهان بخصوص ژاپن، کره جنوبی و ایران ابراز نگرانی کرده است.

ساوث چاینا مورنینگ پست می‌نویسد که کشور‌های کره جنوبی و ایران و ژاپن شاهد موارد روزافزونی از ابتلا به کرونا بوده اند که بشدت نگرانی این سازمان و کارشناسان امور بهداشتی را به دنبال داشته است.

این گزارش می‌افزاید که در ژاپن شمار مبتلایان از مرز ۷۵۰ نفر گذشته و ۳ نفر کشته شده اند. آمار منتشره نشان می‌دهد در کره جنوبی ۵۵۶ نفر و در ایران ۲۸ نفر قطعا به بیماری مبتلا شده اند که به ترتیب هرکدام ۴ و ۶ مورد فوت به ثبت رسانده اند.

تدروس آدانوم گابریسوس دبیر کل سازمان بهداشت جهانی از شیوع کرونا در کشور‌های دیگر بدون آنکه منشا همه گیری مشخصی با چین داشته باشند، اظهار نگرانی کرده است.

به گزارش فرارو،وی با اشاره به کووید ۱۹ که عبارت اختصاری ویروس کرونا ۲۰۱۹ است، از کشور‌های مختلف جهان از جمله دولت‌های آفریقایی خواست تا با همکاری و برنامه مشترک به این ویروس یورش ببرند.

وی افزود: کشور‌ها و مناطقی که نظام بهداشتی ضعیف تری دارند، توان مقابله آن‌ها نیز با ویروس طبیعتا کمتر است و برای همین کشور‌های آفریقایی باید با یکدیگر در نبرد با ویروس متحد شوند.

شماری از کارشناسان در این شرایط خواستار استفاده از تجربیات دو ماه گذشته چین شده اند. بخصوص آنکه شمار مبتلایان در روز شنبه این هفته در چین ۵۵ درصد نسبت به روز قبل از آن کمتر شد.

آن‌ها می‌گویند که تدابیر قرنطینه چین برای کم شدن ارتباطات و قفل کردن در‌های ۸۰ شهر در سراسر کشور بخصوص مرکز شیوع بیماری بسیار سخت بود، اما نتایج موثر و مثبت بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید