نگرانی ترکیه‌ای‌ها از نوروز: مرزهای ایران را ببندید

    کد خبر :689264

از زمان اعلام شیوع ویروس کرونا جدید در ایران، کاربران شبکه‌های اجتماعی در ترکیه نسبت به ورود این بیماری به کشورشان حساس شده‌اند.

شهروندان ترکیه‌ای در فضای مجازی در 2-3 روز گذشته متاثر از اعلام رسمی ورود کرونا به ایران، نگرانی از ورود این ویروس به کشورشان را بازتاب می‌دهند.

به گزارش عصرایران، با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته گردشگران ایرانی دومین گروه بزرگ از گردشگران خارجی ترکیه هستند، شهروندان ترکیه‌ای که هنوز در کشورشان موردی از ابتلا به ویروس کرونا جدید گزارش نشده، از ورود این ویروس از طریق گردشگران ایرانی به کشورشان، ابراز نگرانی می‌کنند.

آنها یک هشتگ “مرز با ایران را ببندید” – iran sınırları kapatılsın

را راه انداخته‌اند و از مقامات کشورشان درخواست کردند که به طور موقت مرزهای زمینی و هوایی با ایران را ببندند. این شهروندان می‌گویند دولت عراق که روابط بسیار نزدیکی با ایران دارد پس از اعلام شیوع ویروس کرونا در ایران، مرزهای خود را بسته است و ترکیه نیز باید چنین کند و این مساله اقدامی احتیاطی و الزامی بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس بوده و تعارف‌بردار نیست.

 

کرونا سفر به ترکیه

همچنین دیروز خبری مبنی بر جلوگیری از ورود یک گردشگر ایرانی به مرز ترکیه به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به کرونا، در رسانه‌های ترکیه منتشر شد.

با توجه به نزدیک بودن تعطیلات نوروز در ایران، نگرانی شهروندان ترکیه از مساله ورود ویروس کرونا به کشورشان بیشتر است.

آنها می‌گویند همه‌ساله در تعطیلات نوروز، موجی از گردشگران ایرانی از طریق مرزهای زمینی و هوایی وارد ترکیه می‌شوند و این مساله می‌تواند منجر به ورود ویروس کرونا به کشورشان شود.

از سوی دیگر آژانس‌های مسافرتی و هتل‌داران ترکیه نیز از خبر شیوع ویروس کرونا در ایران و لغو احتمالی مسافرت‌ها، نگران زیان‌های احتمالی مالی خود هستند.

دیروز وزرای بهداشت ایران و ترکیه در یک گفتگوی تلفنی 1 ساعته راهکارهای همکاری مشترک دو کشور برای کنترل ویروس کرونا را بررسی کردند.

“فخرالدین کوجا” وزیر بهداشت ترکیه پس از این گفتگوی تلفنی برای اینکه افکار عمومی مردم کشورش را آرام کند در یک نشست خبری جزییاتی از مکالمه تلفنی با همتای ایرانی را اعلام کرده و گفت با همکاری دو کشور نگرانی بابت شیوع گسترده این ویروس نخواهد بود. او همچنین گفت که دولت و ملت ترکیه برای مقابله با ویروس کرونا در کنار دولت و ملت ایران است.

با این حال وزیر بهداشت ترکیه به برخی نگرانی‌های مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی ترکیه از جمله بستن موقت مرزها پاسخی نداد و تنها به این نکته اکتفا کرد که از این پس تمامی کسانی که از ایران وارد ترکیه می‌شوند قبل از کنترل پاسپورت٬ تحت کنترل‌های پزشکی قرار خواهند گرفت.

او همچنین افزود:” ترکیه قادر به ارسال ماسک٬ لباسهای ویژه و کیت تشخیص این ویروس به ایران است. یک کمیته علمی ماهر در ترکیه از نزدیک روند کرونا ویروس را دنبال می کند. این کمیته علمی در صورت تمایل تهران آماده پشتیبانی است.”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید