خوراکی‌های طلایی برای جلوگیری از ابتلا به «کرونا»

    کد خبر :688871

متخصص طب سنتی گفت:‌ مصرف عدس، زرشک، به، سیب، هویج، شلغم، عسل، سیر، پیاز و دمنوش‌های گل‌گاوزبان، مرزنجوش، بابونه و پرسیاوشان در پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار مفید است.

علیرضا یارقلی متخصص طب سنتی درباره «مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا»، اظهار داشت: برای جلوگیری از سرایت این ویروس استفاده از ماسک، شستن مرتب دست‌ها، رعایت بهداشت به ویژه بهداشت جمعی مانند پرهیز از روبوسی کردن و دست دادن از جمله موارد مهم پیشگیرانه است.

وی با بیان اینکه گوشی‌ تلفن همراه و دستگیره پله‌های خانه‌ و اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی از مراکز عمده آلودگی هستند، گفت: افرادی که سیستم ایمنی و ریه‌های بیمار و ضعیف دارند، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند. باید با این بیماری مانند تمام بیماری‌های ویروسی دیگر برخورد کنیم و البته شدت بیماری کرونا کمی بیشتر است.

یارقلی با اشاره به مهم‌ترین مواد غذایی مؤثر در پیشگیری از کرونا، خاطرنشان کرد: مصرف عدس، زرشک، به، سیب، هویج، شلغم، عسل و عناب بسیار مفید است.

این متخصص طب سنتی با اشاره به مصرف دمنوش‌های گل‌گاوزبان، مرزنجوش، بابونه و پرسیاوشان به عنوان دمنوش‌های مؤثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا، یادآور شد: مصرف سیاه‌دانه همراه با عسل یا استفاده از روغن آن در داخل بینی نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: در حوزه دارویی نیز استفاده از پرموم عسل بسیار مفید بوده؛ چراکه ضد ویروس،‌ ضد باکتری و تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن است؛ضمن اینکه می‌توانیم از گیاه سرخارگل به صورت مصرف یک قاشق جوشانده آن در صبح و شب استفاده کنیم.

یارقلی با تأکید بر اینکه باید سیستم ایمنی افراد دچار بیماری‌های مختلف را بالا ببریم، ابراز داشت: باید در این چند روز هر نوع سرماخوردگی که احساس کردیم مورد توجه خاص قرار دهیم؛ در نتیجه استراحت کردن در منزل، مصرف سوپ‌ها و عدسی پرآب را توصیه می‌کنیم؛ چراکه باعث دفع ویروس‌ها می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: استفاده از سیر و پیاز پخته در غذاها و استفاده از سبزیجات تازه و نیز توصیه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید