گفتگوی زنگنه با وزیر انرژی روسیه در خصوص کاهش تولید نفت

    کد خبر :688815

وزیر نفت ایران و وزیر انرژی روسیه در گفت وگوی تلفنی درخصوص همکاری دو کشور در چارچوب اوپک پلاس مذاکره کردند.

وزارت انرژی روسیه اعلام کرد: الکساندر نوواک وزیر انرژی فدراسیون روسیه و بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در خصوص اوضاع جاری بازار جهانی نفت و همکاری در چارچوب اوپک تبادل نظر کردند.

اوپک با برخی کشورهای غیر عضو در این سازمان (سازمان کشورهای تولیدکننده نفت) در قالب «اوپک پلاس» از آغاز سال ۲۰۱۷ برای کاهش تولید نفت در سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز توافق کرده است.

این توافق تابستان گذشته تا ماه مارس سال ۲۰۲۰ تمدید شد و بر اساس آن تولیدکنندگان نفت در قالب اوپک پلاس روزانه ۱.۷ میلیون بشکه تولید نفت خود را نسبت به ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ کاهش می‌دهند.

روز گذشته نیز وزیر انرژی روسیه با عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی گفت وگوی تلفنی کرده بود. دو طرف برخی مسائل در همکاری‌های دوجانبه روسیه و عربستان سعودی را بررسی کردند. علاوه بر آن در این گفت وگوی تلفنی وضعیت جاری بازار جهانی نفت و همکاری در چارچوب سازمان اوپک بررسی شد.

گفتنی است نشست ۱۷۸ فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی اوپک و «نشست مشترک اوپک و غیر اوپک» با توجه به تحولات بازار نفت به دلیل شیوع ویروس کرونا در تاریخ چهارم و پنجم ماه مارس سال ۲۰۲۰ (۱۵ و ۱۶ اسفندماه) برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید