ترکیه نشست سه‌جانبه تهران-مسکو-آنکارا درباره سوریه را تأیید کرد

    کد خبر :688666

وزارت خارجه ترکیه ضمن تأیید نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه برای بررسی اوضاع سوریه تأکید کرد که سه کشور در حال رایزنی در خصوص زمان برگزاری این نشست هستند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، وزارت خارجه ترکیه در این خصوص گفت: «سه طرف در تلاش بری توافق در خصوص تاریخ نشست هستند. به محصل حصول توافق میان سه کشور، تاریخ نشست به اطلاع عموم می‌رسد».

پیزش از این روز گذشته (چهارشنبه)، «میخائیل بوگدانوف»، معاون رئیس جمهور روسیه در امور غرب آسیا و معاون وزیر خارجه این کشور از نشست سه‌جانبه ایران، ترکیه و روسیه برای بررسی اوضاع سوریه در روزهای آینده خبر داده بود و گفت که تهران ماه مارس (اسفند ماه) میزبان این نشست خواهد بود و در این نشست، رؤسای جمهور سه کشور یادشده شرکت خواهند کرد.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد که در صورت موافقت ریاست جمهوری ترکیه، این نشست ابتدای ماه مارس (۲۰ روز دیگر) برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس ،اوضاع شمال سوریه به ویژه استان ادلب این کشور طی بیش از یک ماه گذشته، با آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه و موفقیت‌های آن متشنج است. این تنش‌ها بعد از آن افزایش یافت که نیروهای ارتش سوریه و ترکیه با یکدیگر درگیر شدند و مواضع طرف مقابل را هدف قرار دادند.

روسیه به عنوان یکی از سه کشور ضامن گفت‌وگوهای آستانه، گفته است که ارتش سوریه ۹۰ درصد خاک این کشور را آزاد کرده و پیشروی‌های نیروهای سوری در حلب وادلب زمینه را برای اجرای توافق سوچی فراهم کرده است. این پیشروی‌ها، ترکیه را از آنجایی که حامی گروه‌های مسلح است، خشمگین کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید