اورژانس: بیمار مشکوک به کرونا در تهران از بیمارستان فرمانیه به بیمارستان شهدای یافت‌آباد منتقل شده

    کد خبر :688642

سخنگوی اورژانس درباره ویدئوی منتشرشده از انتقال یک بیمار مبتلا به کرونا به بیمارستان فرمانیه توضیحاتی ارائه کرد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور اظهار کرد: فیلمی در فضای مجازی در حال پخش است و درباره آن اعلام می‌شود که فردی از شهروندان تهرانی مبتلا به بیماری کرونا است؛ اما واقعیت این است که این فرد به بیمارستان فرمانیه تهران مراجعه کرده است و به دلیل علائم مشکوک به کرونا او را به بیمارستان شهدای یافت‌آباد منتقل می‌کنند.

او که با باشگاه خبرنگاران گفت و گو می کرد، گفت: علت این انتقال این است که بیمارستان مبدأ دارای بخش ایزوله نیست و تا مشخص شدن جواب آزمایش فرد بیمار به بیمارستان شهدای یافت آباد منتقل شد.

خالدی افزود: افراد مشکوک به بیماری کرونا در بخش ایزوله منفی بستری می‌شوند و جواب آزمایش این بیماران حدود ۱۲ ساعت بعد مشخص می‌شود.

تصمیم درباره اطرافیان دو فوتی مبتلا به کرونا / تعداد بیماران احتمالا بیشتر است

عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از احتمال فراوان ابتلای اطرافیان دو جان باخته قمی در ماجرای کرونا خبر داد.

پس از اعلام خبر قرنطینه اعضای خانواده دو مرحوم مبتلا به ویروس کرونا عضو کمیته کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرده است که فوت دو نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا نشان می‌دهد که احتمالا افراد دیگری از نزدیکان آنها نیز به این ویروس مبتلا شده‌ و باید قرنطینه شوند و تعداد بیماران احتمالا بیشتر است.

بر اساس گفته مسعود مردانی ظاهرا قبل از فوت این دو بیمار از آنها آزمایش گرفته شده است اما جواب آزمایش نهایی بعد از فوت آنها مشخص می‌شود. افرادی که با دو فرد فوت شده در تماس بوده‌اند باید به سرعت شناسایی شوند.

وی گفت: این افراد حتما باید جداسازی شوند و تحت درمان قرار بگیرند تا این بیماری به دیگران منتقل نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید