«سرگذشت» به آنتن شبکه ۱ بازگشت

    کد خبر :687776

ادامه فصل دوم مجموعه تلویزیونی“سرگذشت” از شنبه ۳ اسفند روی آنتن می‌رود؛ سریالی که بازگشت اپیزودسازی به تلویزیون است.

سریال “سرگذشت” از 27 دی‌ماه پخش خودش را از شبکه یک سیما آغاز کرد و تا قبل از ایام دهه فجر روی آنتن رفت. سریال “جلال” موقتاً جایگزین این سریال شد و قرار بود که بعد از عید نوروز و پخش سریال “پایتخت” به آنتن بازگردد اما فضای انتخابات و ویژه‌برنامه “خیابان ایران”، باعث شد تا سریال “پرگار” به زمان دیگری موکول شود. به تعبیر مدیر گروه فیلم و سریال شبکه 1 سیما احتمالاً در تابستان سال آینده روی آنتن برود. از این رو سریال “سرگذشت” که در 21 اپیزود تولید شده است از شنبه تا جمعه هر شب پخش می‌شود. در هر قسمت بازیگران مختلفی ایفای نقش می‌کنند و “نازنین فراهانی” هم در نقش مددکار قضایی در تمام اپیزودها بعنوان بازیگر ثابت هنرنمایی خواهد کرد.

مجازات جایگزین زندان، بحران خانواده و طلاق از موضوعات اصلی این سریال است و به قلم مجید اسماعیلی پارسا و امیرمحمد عبدی به نگارش درآمده است. “او می بیند”، “خانواده رنجبر”، “هادی”، “ساده مثل زندگی”، “کرنر”، “بازگشت”، “گنده”، “دیدار”، “رفتگر”، “سلیم”، “مجید مروارید”، “منیر”، “به من میگن عباس” و “حبیب” 14 اپیزودی بود که از 27 دی از مجموعه تلویزیونی سرگذشت روی آنتن رفت.

سریال “سرگذشت” بازگشت اپیزودسازی به تلویزیون است؛ مجموعه‌ای که راوی داستان‌های متعدد آدم‌ها و جامعه با بازیگران متنوع و شخصیت‌سازی‌های متفاوت؛ آدم‌هایی که در مقاطعی از زندگی خود دچار خطا، انحراف و گناه شده‌اند و تأثیرات منفی بر دیگران گذاشته‌اند که به موازات روایت تلخی‌های زندگی افراد خطاکار، مخاطب “سرگذشت” با آدم‌ها و زندگی‌هایی مواجه می‌شود که با عملکردهای خوب باعث تغییر و تحول در انسانها و زندگی آنها شده‌اند. در واقع استفاده از ابزاری جایگزین برای متنبه شدن افراد خطاکار مانند “کار و خدمت اجباری” به جای رفتن به “زندان” نشانگر اهمیت نقش آموزش و تربیت در شکل‌گیری شخصیت انسان‌ها است.

در “سرگذشت” خطاکاران یا آنها که در آستانه خطا قرار دارند با استفاده از مشاوره کارشناسان و یا به حکم دادگاه با تنبیه و ارشاد جایگزین مواجه می‌شوند و اغلب دچار تحول شده و به زندگی سلامت بازمی‌گردند. واقعیت اینکه تمام خطاکاران، گنهکار حرفه‌ای و تبهکار نیستند و برای آنها که بر اثر اشتباه،‌ نادانی و ناخواسته دچار خطا می‌شوند امکان اصلاح وجود دارد و سازندگان این سریال، مدافع و مبلغ اصلاح انسان‌ها با ابزاری مناسب به جای حبس‌اند. این نگرش متفاوت، “سرگذشت” را در کنار داستان‌های ملموس و پرداخت شده، بازی‌های خوب بازیگران شناخته شده و کارگردانی جمع و جور و مضامین با محتوا، این سریال را دیدنی کرده است.

به گزارش تسنیم ،اپیزودسازی به مخاطبان اجازه می‌دهد داستان‌های متفاوت و بازیگران متنوع را در قاب سریال ببیند و در کنار این همه مینی سریال و سوژه‌های تکراری و اتفاقات مشابه، تلویزیون به این تنوع در ساخت و تولید نیاز دارد و واقعاً خلأش احساس می‌شد. “سرگذشت” یا همان فصل دوم سریال “محکومین” این اجازه را به مخاطب داده تا دوباره قصه‌های متنوع و بازیگران شناخته‌شده و حتی خانه‌نشین این روزهای سینما و تلویزیون را در این سریال تلویزیونی ببیند.

شاید تغییر کنداکتوری شبکه 1 سیما به نفع مخاطبی تمام شد که هر شب داستان‌های مختلف سریال “سرگذشت” را می‌دید و پس از پایان هر قسمت، شاهد بحث کارشناسی،‌ تخصصی و آموزشی بود. چرا که پس از پایان هر قسمت، رواشناسی حاذق به نام “سیما فردوسی‌پور” روی آنتن می‌آمد و در ارتباط با موضوع‌های آن قسمت، صحبت می‌کرد.

مجموعه تلویزیونی سرگذشت به تهیه کنندگی “بهروز مفید” و کارگردانی “سیدجمال سیدحاتمی” کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که هر شب پس از بخش خبری ساعت 21 پخش می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید