مسکو اظهارات ماکرون درباره دخالت روسیه در انتخابات آتی فرانسه را رد کرد

    کد خبر :687655

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اظهارات رئیس جمهور فرانسه در زمینه امکان مداخله مسکو در انتخابات سایر کشورها از جمله فرانسه را رد کرد.

در واکنش به ادعاهای «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره دخالت کشورهای ثالث از جمله روسیه در انتخابات در این کشور، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امکان مداخله مسکو در امور داخلی سایر کشورها از جمله فرانسه را رد کرد.

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره احتمال مداخله مسکو در امور داخلی فرانسه به خبرنگاران گفت: نه. روسیه قویا مخالف مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر است. ما هر گونه امکان این موضوع را رد می‌کنیم.

سخنگوی کرملین افزود: من درباره جزئیات اظهارات رئیس جمهور فرانسه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ اطلاعاتی ندارم. اما یک چیز را می‌دانیم، ماکرون یکی از حامیان توسعه روابط پاریس-مسکو است و حامی گفت‌وگوهای اروپا و مسکو است و معتقد است که راه برون رفت از بسیاری از مشکلات که چالش مشترک ما هستند، مذاکره است.

به گزارش فارس ،ماکرون در روز ۱۵ فوریه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفته بود که برخی کشورهای ثالث از جمله روسیه، می‌توانند در انتخابات آینده در فرانسه مداخله کنند. به عقیده وی، استراتژی روسیه ضد اروپایی، ضدهمگرایی، ضد مهاجرت و حمایت از راستهای افراطی است که مخالف همگرایی اروپا هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید