مطابق پیش‌نویس پارلمان اروپا؛

دسترسی انگلیس به اطلاعات حوزه شنگن قطع می شود

    کد خبر :687629

نمایندگان پارلمان اروپا در پیش‌نویس اولیه چارچوب قانونی روابط اتحادیه اروپا با انگلیس پس از برگزیت، خواستار قطع دسترسی مستقیم این کشور به سیستم اطلاعات حوزه شنگن شدند.

نمایندگان هماهنگ کننده امور انگلیس در پارلمان اروپا با ارائه پیشنهادی خواستار قطع دسترسی مستقیم بریتانیا به سیستم‌های اطلاعاتی اتحادیه اروپا شده‌اند.

به گزارش مهر ،مطابق متن پیشنهادی، این نمایندگان برای طراحی چارچوب قانونی ارتباط اتحادیه اروپا با بریتانیا پس از پایان دوره انتقالی خروج این کشور از اتحادیه که با شروع سال ۲۰۲۱ مصادف خواهد بود، در اختیار گذاردن هرگونه اطلاعات از جمله داده‌های شخصی ساکنان اتحادیه اروپا باید مشمول نظارت دقیق، ممیزی و رعایت قوانین محافظت از اطلاعات فردی در این اتحادیه باشد.

«دیوید مک‌آلیستر» نماینده آلمان در پارلمان اتحادیه اروپا که ریاست گروه هماهنگ کننده امور بریتانیا را برعهده دارد، اعلام کرده که به باور او پس پایان دوره انتقالی در روند اجرای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، این کشور به عنوان یک کشور ثالث محسوب خواهد شد و نیازی به حفظ دسترسی مستقیم آن به اطلاعات محدوده سفری شنگن نخواهد بود.

بریتانیا هیچ گاه عضو پیمان محدوده سفری شنگن نشده ولی از سال ۲۰۱۵ میلادی و پس از عضویت در اتحادیه اروپا به داده‌های شهروندان مقیم در منطقه شنگن دسترسی داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید