اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد

بورل به روسیه و چین برای حفظ برجام اطمینان داد

    کد خبر :687610

اتحادیه اروپا اعلام کرد که جوزپ بورل در رایزنی‌هایش با وزیران امورخارجه چین و روسیه به آنها اطمینان داده است که به همکاری با سایر طرف‌های برجام برای حفظ این توافق ادامه خواهد داد.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای درباره سفر اخیر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به آلمان برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ گزارش داد که او در دیدارهایش با وزیران امورخارجه روسیه و چین درباره برجام رایزنی کرده است.

در این بیانیه که روی وب سایت اتحادیه اروپا قرار گرفته، آمده است: جوزپ بورل در جریان گفت‌وگوهایش با وانگ یی وزیر امورخارجه چین و سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه فرصت داشت تا درباره گام‌های بعدی در رابطه با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، یعنی توافق هسته‌ای با ایران رایزنی کند.

همچنین در این بیانیه آمده است: وی همچنین به آنها (وزیران خارجه روسیه و چین) اطمینان داد که به عنوان هماهنگ کننده به صحبت‌های تمام طرف‌های برجام گوش خواهد داد و به همکاری با تمامی آنها به منظور زنده نگه داشتن این توافق ادامه می‌دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یک‌شنبه با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر نیز از رایزنی‌اش با وزیران امورخارجه روسیه و چین درباره برجام در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ که از روز جمعه تا یک‌شنبه در آلمان برگزار شد، خبر داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید