با بازی جیم کری؛

«سونیک خارپشت» با فروش ۱۰۰ میلیون دلاری شروع کرد

    کد خبر :687597

فیلم جدید کمپانی پارامونت با بازی جیم کری موفق شد تا فروشش را با رقم ۵۷ میلیون دلار در آمریکا و ۱۰۰ میلیون دلار در سطح جهان شروع کند.

«سونیک خارپشت» با فروشی که در اولین آخر هفته اکرانش ثبت کرده موفق‌ترین فیلمی است که بر مبنای یک بازی ویدیویی ساخته می‌شود.

در حالی که انتظار می‌رفت این فیلم حدود ۶۷ تا ۷۰ میلیون دلار تا دوشنبه کسب کند، بهترین نتیجه را برای یک تعطیلات آخر هفته برای فیلمی که برمبنای یک بازی ویدیویی ساخته شده، کسب کرد.

این موفقیتی بزرگ برای جف فولر کارگردان آن محسوب می‌شود. این فیلم که برای ساختش ۸۷ میلیون دلار هزینه شده اکرانش را سه ماه به تعویق انداخت تا به سازندگانش به اندازه کافی وقت بدهد تا شخصیت اصلی آن را دوباره طراحی کنند. در این فیلم بن شوارتز در نقش یک مخلوق آبی پشمالو صداپیشگی کرده است. داستان فیلم درباره خارپشتی فرازمینی با سرعت مافوق صوت است که به زمین آمده و در این میان با پلیسی به نام تام آشنا می‌شود و به او کمک می‌کند تا دکتر رباتنیک با صداپیشگی جیم کری به قدرت او دست پیدا نکند.

کمپانی پارامونت که سال ۲۰۱۹ با «مرد ماه جوزا» و «ترمیناتور: سرنوشت تیره» شکست بدی را در گیشه متحمل شده بود، به این موفقیت نیاز داشت. البته این استودیو برای سال جدید فیلم های «تاپ گان» و ادامه «یک جای کاملاً ساکت» را در برنامه دارد.

به این ترتیب «سونیک» جایگاه اول باکس آفیس را از فیلم «پرندگان شکاری» کمپانی برادران وارنر ربود که هفته پیش با فروش ۳۳ میلیون دلار در جایگاه اول قرار داشت. این فیلم با بازی مارگو رابی در نقش یک ابر قهرمان در دومین هفته اکرانش ۱۷.۱ میلیون دلار فروخت و دوم شد. «پرندگان شکاری» به کارگردانی کتی یان بر مبنای فیلم‌نامه کریستینا هادسون ساخته شده و جرنی اسمالت، مری الیزابت وینستد، رزی پرز، الا جی باسکو و یوان مک‌گرگور دیگر بازیگران آن هستند.

«جزیره فانتزی» دیگر فیلم جدید هفته بود که توانست ۱۲.۴ میلیون دلار بفروشد و با این رقم فیلم سوم باکس آفیس شود. این فیلم ترسناک بازسازی یک فیلم تلویزیونی از دهه ۷۰ میلادی است.

«فتوگراف» فیلم جدید دیگری است که با فروش ۱۲.۲ میلیون دلاری موفق ظاهر شد. این فیلم که با بودجه ۱۵ میلیون دلاری ساخته شده با بازی عیسی ری و لاکیت استنفیلد بر مبنای فیلمنامه استلا مگی ساخته شده و خود وی آن را کارگردانی کرده است.

«پسران بد برای یک عمر» هم با فروش ۱۱.۳ میلیون دلار فیلم پنجم شد. این فیلم تاکنون ۱۸۲ میلیون دلار فروخته است.

به گزارش مهر ،دیگر فیلم اسکاری یعنی «۱۹۱۷» ساخته سم مندس نیز با فروش ۸ میلیون دلار فیلم ششم هفته شد. این درام از جنگ جهانی دوم هرچند اسکار بهترین فیلم را نبرد اما موفقیت‌های زیادی کسب کرد و فروشش در سطح جهان را به ۳۲۲ میلیون دلار رساند.

در عین حال «دانهیل» یک کمدی با بازی ویل فارل و جولیا لوییس- دریفوس در اولین هفته اکرانش فیلم دهم باکس آفیس شد و تنها ۴.۶ میلیون دلار فروش کرد.

تا اینجای سال کل باکس آفیس داخلی آمریکا ۹ درصد کمتر از سال پیش در همین مقطع زمانی فروش کرده است. در سطح جهانی نیز ویروس کرونا به فروش فیلم در چین که بزرگ‌ترین بازار فیلم است، ضربه زده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید