کیا سورنتو به نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰ رسید

  • خودرو
  • دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ۱۳:۲۸
    کد خبر :687561

به نظر می‌رسد که کیا سورنتو در جریان برگزاری نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ در ماه آینده ظاهر خواهد شد.

کیا سورنتو که یکی از خودروهای شاسی‌بلند محبوب و پرفروش در جهان محسوب می‌شود، قرار است در نسل‌های جدید با قابلیت‌های جدید در سال آینده روانه بازارهای جهانی شود و مشتریان و علاقمندان به آن را به سمت و سوی خود جذب کند.

کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو بر این باورند که این خودرو به منظور رقابت با خودروهای فورد اکسپلور، تویوتا هایلندر، شورلت تراورز، هیوندای سانتافه و برخی دیگر از شاسی بلندهای سایز متوسط طراحی شده است.

از جمله مهم‌ترین مشخصات نسخه پایه و استاندارد خودروی جدید کیاموتورز، سورنتو ۲۰۲۰، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پیشرانه ۲.۴ لیتری
قدرت موتور ۱۸۵ اسب بخار و ۲۴۲ نیوتن متر گشتاور
سیستم انتقال قدرت اتوماتیک ۶ سرعته
دیفرانسیل جلو (چرخ های جلو محرک)
ترمز چهار دیسک و مجهز به سیستم ABS
گارانتی ۱۰ ساله معادل ۱۰۰ هزار مایل مسافت
صفحه نمایش ۷ اینچی مجهز به اندروید اتو (Android Auto) و اپل کار پلی (Apple CarPlay)
شروع قیمت از ۲۶ هزار و ۶۹۰ دلار

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش های منتشر شده در وب سایت نشان می‌دهد که کیا سورنتو ۲۰۲۰ در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو (Geneve Auto show) که قرار است در ماه آینده برگزار شود و میزبان خیل عظیمی از بازدیدکنندگان و خودروسازان باشد، ظاهر خواهد شد و در معرض دید علاقمندان به این خودروی جدید و شاسی بلند قرار خواهد گرفت.

با اینکه شرکت کیاموتورز همچون سایر خودروسازان به هنگام تست و آزمایش قابلیت‌های مربوط به رانندگی خودرو، از پوشش های استتاری استفاده کرده بود، ولی بر اساس اطلاعاتی که در وب سایت رسمی خود این شرکت کره‌ای در مورد نسل جدید سورنتو ۲۰۲۰ ذکر شده است، می‌توان دریافت که این خودرو شباهت ظاهری زیادی به رقیب آمریکایی خود یعنی فورد اکسپلورر (Ford Explorer) دارد چراکه طراحی آن زاویه‌دار و خطی به نظر می‌رسد.

این خودرو در تریم‌های مختلف L، LX، S V۶، EX و SX برای علاقمندان قابل سفارش و استفاده خواهد بود که بدون شک قابلیت‌های متفاوتی نیز خواهند داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید