انتقاد شدید نانسی پلوسی از همکاری با هواوی

    کد خبر :687560

نانسی پلوسی به تازگی از همکاری کشورها و شرکت‌های مختلف با هواوی به شدت انتقاد کرده است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا به تازگی در اظهاراتی جدید از همکاری کشورها و شرکت های مختلف با شرکت چینی هواوی به شدت انتقاد کرده است.

وی در این سخنان مدعی شده است که همکاری کشورها و شرکت های مختلف با هواوی به منزله انتخاب دیکتاتوری و ترجیح آن به دموکراسی به شمار خواهد آمد.

بر اساس گزارش CNBC، هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یکی دو سال اخیر از سوی رئیس جمهور آمریکا و بسیاری از کشورهای هم‌پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و بریتانیا استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین ممنوع و محدود کرده اند.

با اینکه شرکت هواوی تمامی اتهامات مربوطه را بارها رد و تکذیب کرده است، اما به نظر می‌رسد که دولت‌های متعددی علی‌الخصوص ایالات متحده آمریکا بر عدم همکاری با آن اصرار می‌ورزد.

به گفته بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، آخرین اظهارات پلوسی در مورد هواوی یکی از معدود مواردی است که هم راستای نظر و عقیده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور بوده و گفته شده است.

در ادامه سخنان خود افزود: همکاری با هواوی بدون شک برای امنیت ملی کشور ما { ایالات متحده آمریکا } بسیار گران تمام خواهد شد و این آن چیزی نیست که ما بخواهیم.

وی این نکته را یادآور شد و تاکید کرد : همه چیز سود و منفعت مالی نیست بلکه انتخاب ارزش ها و معیارهای درست برای همکاری با شرکت های تکنولوژی و مخابراتی است که در راستای حفاظت از حریم خصوصی کاربران تلاش می کند. در واقع همکاری با این شرکت چینی به منزله انتخاب دیکتاتوری و ترجیح آن بر دموکراسی خواهد بود.

پیشتر بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده بودند که عدم همکاری کشورهای مختلف با هواوی که هم اکنون بزرگترین توسعه دهنده تجهیزات و زیرساخت های مربوط به شبکه ۵G به شمار می رود، آنها را با ضرر و زیان های مالی متعددی مواجه کرده و آنها را در این حوزه از سایر کشورهای جهان عقب خواهد انداخت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید