انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بین سه نفر

  • ورزشی
  • دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸
    کد خبر :687441

روز یک‌شنبه ۲۷ بهمن پایان مهلت تکمیل مدارک کاندیدا‌های انتخابات هیات رییسه فدراسیون فوتبال بود که بر این اساس از ۹ کاندیدای ثبت‌نامی برای ریاست فدراسیون تنها ۶ نفر موفق شدند که شرط معرفی ۱۰ عضو مجمع را تا پایان وقت اداری به کمیته انتخابات مستقر در فدراسیون فوتبال تحویل دهند.

حبیب کاشانی، محمدحسین قریب، حیدر بهاروند، عباس صوفی، هدایت ممبینی و مهدی محمدنبی موفق شده‌اند ۱۰ امضای معرفی از اعضای مجمع بعنوان پیش‌شرط ورود به رقابت انتخابات فوتبال را تهیه و تحویل دهند.

رضا جلالی، محمدرضا کلایی و مسعود هراتیان نیز به دلیل عدم تهیه ۱۰ معرف نتوانستند مدارک خود را تکمیل کنند و بر این اساس از چرخه رقابت حذف شدند هرچند گفته شده که کلایی و هراتیان پیش از این رسما از فرآیند انتخابات کنارگیری کرده بودند.

کارگروه انتخابات فدراسیون فوتبال متشکل از شکوری سرپرست دبیرکلی، فغانپور مسئول امور حقوقی و سمیعی رئیس مرکز حراست وزارت ورزش از ساعت ۹ صبح امروز دوشنبه ۲۸ بهمن صلاحیت شکلی نامزد‌ها و مدارک آن‌ها را بررسی خواهند کرد.

احراز صلاحیت نهایی کاندیدا‌ها نیز طی فرآیند پیش‌بینی شده توسط اساسنامه فدراسیون در روز‌های آتی انجام و در نهایت کاندیدا‌های نهایی انتخابات فوتبال معرفی خواهند شد. شرط سنی، عدم بازنشستگی و احراز سابقه ۱۰ سال مدیریت موثر از جمله شرایط عمومی است که کاندیدا‌ها باید داشته باشند. تایید صلاحیت نهایی افراد منوط به اظهارنظر نهاد‌های ذی‌صلاح نظارتی است.

انتخابات فدراسیون فوتبال ۲۵ اسفند برگزار خواهد شد.

عدم بازنشستگی در انتخابات فدراسیون فوتبال اعمال می‌شود؟

درست است که در بین نامزد‌های انتخاباتی فدراسیون فوتبال فعلا ۶ نفر توانسته اند امضاء‌های لازم را به دست بیاورند، ولی اگر قرار باشد قوانین وضع شده اعمال شود از بین همین ۶ نفر، سه نفر دیگر هم از دور خارج می‌شوند؛ به عبارت دیگر در بین ۶ نامزد نهایی، دو نفر بازنشسته هستند و یک نفر هم شرط ۱۰ سال مدیریت را ندارد.
حبیب کاشانی و حیدر بهاروند در فهرست ۶ نفر نهایی، افرادی هستند که بازنشسته محسوب می‌شوند؛ حبیب کاشانی که گفته بازنشستگی در ورزش برایش بی معنا است، بازنشسته آموزش و پرورش است. پس اگر در ثانیه‌های آخر اتفاقی غیرمعمول رخ ندهد او را باید از همین حالا از دور انتخابات کنار گذاشت.

حیدر بهاروند، سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال هم وضعی مشابه دارد؛ او بازنشسته است و طبق قانون پارلمانی وضع شده نباید صلاحیتش تایید شود.

نفر سوم این فهرست ۶ نفره هم هدایت ممبینی است؛ او با وجود گرفتن ۱۰ امضای لازم، ولی شرط ۱۰ سال سابقه مدیریت را ندارد و اگر اساسنامه لحاظ شود او هم باید از دور رقابت کنار برود.

بدین ترتیب رقابت اصلی باید بین سه گزینه قریب، نبی و عباس صوفی برگزار شود. اینجا هم حدس زدن نتیجه انتخابات کار چندان سختی نیست، چون در جریان گرفتن امضاء‌ها محمد حسین قریب بیشترین امضا را جمع کرده و خود این موضوع معنای مشخصی دارد. هرچند که نباید شایعات از پیش راه افتاده مبنی بر اینکه می‌خواهند قریب را رییس کنند (صحبت‌های محمد دادکان) هم نادیده گرفته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید