«خرونجک» در تماشاخانه مشایخی به صحنه می‌رود / جولان کابوس‌های بازیگوش در خواب آدم‌ها

    کد خبر :687228

نمایش «خرونجک» به نویسندگی و کارگردانی غزل معصومی تا ۳۰ بهمن در تماشاخانه استاد مشایخی روی صحنه می‌رود.

«خرونجک» به معنی کابوس با بازیگران ۵ تا ۱۴ سال به روی صحنه می‌رود. روزا منصوری، آنیسا قره داغی، رهام حیدر علی، مهدی فرسی، دیانا سلطان محمدی، حنانه باقر زاده، سارا مهرداد، آریانا کردی، محمدطاها عباس نیا، یسنا خالقی علیائی، فاطمه امینی، بازیگران این نمایش هستند که داستان کابوس‌های بازیگوشی را روایت می‌کنند که هر شب به خواب آدم‌ها می‌روند.

غزل معصومی تهیه‌کنندگی این نمایش را هم بر عهده دارد و از دیگر عوامل آن می‌توان به سرمایه‌گذار: شرکت کاوه طلای پارسیان، دستیاران کارگردان: بهرام کاکا سلطانی، حسین آشفته، مدیر تولید: علی کشاورز، نریتور: زهرا صیتی، امیرمهدی صمدی، موسیقی: صبا مسگری، زنبق طبیب زاده، طراحی و اجرای صحنه: غزل معصومی، طراح لباس: غزل معصومی، دوخت لباس: مزون نورا، مسئول هماهنگی: سمیه خالقی، طراح پوستر و بروشور: غزل معصومی، روابط عمومی: مطهره کشاورز محمدیان، عکاس: زهرا طهماسیان و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز اشاره کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشا و تهیه بلیط این نمایش، به سایت تیوال و یا به تماشاخانه استاد مشایخی، در ضلع شمال غربی چهارراه ولیعصر مراجعه کنند.

*پوستر نمایش «تااون» رونمایی شد

پوستر نمایش «تااون» به نویسندگی و کارگردانی هادی حوری رونمایی شد. در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه در جمع گروه نمایش آدمک برگزار شد، هادی حوری گفت: نمایش «تااون» از تابیدن نور دانش و خرد در تاریکی می‌گوید.

«تااون» عنوان تازه‌ترین نمایش از گروه آدمک به کارگردانی هادی حوری است که از اول اسفند ماه سال جاری هر شب در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه می‌رود. در مراسمی که به‌ منظور رونمایی از پوستر نمایش در تماشاخانه دیوار چهارم برگزار شد، هادی حوری کارگردان «تااون» درباره ضرورت نگارش و به صحنه بردن این اثر گفت: من همیشه پیش از آنکه به شروع چیزی فکر کنم، به پایانش فکر کرده‌ام. به اینکه اگر نمایشی نوشته شود. نمایشی ساخته و اجرا شود، با زمانی که آن نمایش وجود نداشته، در جهان نبوده و خلق نشده، چه تفاوتی دارد. آیا اگر حرفی زده نشود، آیا اگر این اتفاق نیفتد، چه خواهد شد.

حوری افزود: هر اتفاق تلاشی است برای نزدیک‌تر شدن به حقیقت و تئاتر اتفاقی است که هرگز از حرکت بازنمی‌ایستد. به عقب برنمی‌گردد؛ و علیرغم آنکه قادر به تکرار شدن است، هرگز تکراری نخواهد شد.

حوری که بیش از این نگارش بیش از سی اثر نمایشی را در کارنامه خود دارد افزود: نمایش «تااون» از تأثیر کتاب و خرد بر جامعه پیرامونی می‌گوید. از اینکه آگاهی پاک، چگونه می‌تواند بر دیگران تأثیر بگذارد و زندگی آن‌ها را تغییر دهد. از اینکه کتاب چگونه می‌تواند نور امید را حتی در مغاک آلوده و تاریک موش‌ها نیز بتاباند و روشن کند.

این کارگردان درباره درون‌مایه نمایش خود گفت: نمایش «تااون» از امید به ماندن و انتظار زایش بینایی. امید به چشم‌هایی که می‌بینند و دل‌هایی که شهامت پذیرفتن تغییر و آگاهی را دارند. نمایش تااون از تابیدن نور دانش و خرد در تاریکی می‌گوید.

وی افزود: حالا من تمام این نگرانی‌ها، تردیدها و زیباییِ بزرگ زندگی در تئاتر را، در نمایشنامه‌ای به نام «تااون» با گروهی از جوانان خوش‌فکر و بازیگرانی خوش‌قریحه و پرتوان، شریک شده‌ام. دوستانی که اگرچه هرکدام درک متفاوتی از زندگی و تئاتر دارند اما همه‌شان در عشق به تئاتر و مردم، به یک اندازه عاشق‌اند.

حوری با اشاره به پوستر نمایش گفت: این پوستر که عنوان نمایش «تااون» را دارد در تمام مدتی که تمرین کردیم و در تمام شب‌هایی که در برابر چشمان مردم اجرا خواهیم کرد، به‌ مثابه پرچم ماست و من از تمام شما دوستانم در گروه نمایش خواهش می‌کنم که مثل همیشه با مخاطب صادق باشیم و تلاش کنیم در کاری که انجام می‌دهیم، بهترین باشیم. تماشاچیان ما ولی‌نعمت‌های ما هستند و وظیفه تک‌تک ما این است که اعتماد آن‌ها به هنرمندان را حفظ کنیم.

حوری در خاتمه گفت: ما امروز با رونمایی از این پوستر اعلام می‌کنیم که روزها و شب‌های بسیاری را بدون خستگی و با عشق تمرین کرده‌ایم و حالا آماده‌ایم تا باجان و دل میزبان مردم فهیم و علاقه‌مندان فرهیخته تئاتر باشیم.

پس‌ از این مراسم به همت اعضاء گروه نمایش و گروه تبلیغات طبق یک سنت همیشگی برای گروه‌های تئاتری به‌صورت نمادین در گام اول بیش از 150 پوستر چاپی در نقاط مختلف تهران بر دیوارها نصب شد.

بازیگران «تااون» عبارت‌اند از: هژیر سام احمدی، شیما پروهان، شیوا ترابی، سعید جاودان، علی رجایی، بهروز سروعلیشاهی، محمدمهدی کیان، عیسی محمدی، علیرضا موسوی، آیلار نوشهری، نساء یوسفی، ریحانه ادراکی، میثم پاکدامن، فاطمه حاجی‌حسنی، دیاکو حسامی، هلیا حمیدی، مریم شایسته، نگار شهبازی، مجید صدخسروی و مهدی مرتضوی

پیش‌خرید بلیت «تااون» از روز دوشنبه ۲8 بهمن ساعت 14:00 در تیوال https://www.tiwall.com/p/taoun آغاز می‌شود.

«تااون» از اول اسفند 1398 ساعت 21:30 در تماشاخانه دیوار چهارم واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک 544 به روی صحنه‌ می‌رود. درگاه تهیه بلیت این نمایش به‌زودی در تیوال قابل‌دسترس خواهد بود.

منبع :فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید