نباید به فکر پس گرفتن فرار مالیاتی بنگاه‌های فعال اقتصادی باشیم

    کد خبر :687173

محمد شریعتمداری امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به فشار ناشی از تحریم‌ها گفت: صورت ظاهری این تحریم‌ها آن است که آنها به دولت فشار می‌آورند اما در باطن این تحریم‌ها وقتی منابع ارزی کشور محدود و جلوی فروش نفت و پتروشیمی گرفته می‌شود این است که نتایج این تحریم‌ها به ملت ایران وارد می‌شود و نتایج آن کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش پول ملی است و بدین ترتیب آنها خنجرشان را در پهلوی ملت ایران فرو می‌کنند.

وی بیان داشت: راه حل این است که ما در همه سختی‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیریم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم تا مسیر توسعه را ادامه دهیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بودجه دولت در سال 1398 گفت: وقتی دولت بودجه‌ای را تقدیم مجلس با رقم 470 هزار میلیارد می‌کند در مرحله اول این بودجه به 407 هزار میلیارد تومان کاهش می‌یابد و در مرحله دوم به 380 هزار میلیارد تومان می‌رسد وامروز 301 هزار میلیارد تومان شده و به عبارتی بودجه مالی دولتی در یک سال 170 هزار میلیارد تومان قابلیت عمل ندارد و طبیعی است با این شرایط تکانه‌های فوق‌العاده‌ای بر نظام اقتصادی کشور ایجاد شود.

به گزارش فارس،شریعتمداری افزود:‌هر چند بودجه عمومی کل اقتصاد ایران نیست و اقتصاد ایران یک نظام مویرگی در کنار خود دارد که به این آسانی قابل گسیختگی نیست اما به هر حال متاثر از این عوامل است.

وی گفت: من به سفیر فرانسه با استحکام (تاکید) گفتم که با فشار آوردن به چهاراه پاستور که یک طرف آن نهاد ریاست جمهوری و یک طرف آن قوه قضائیه و یک طرف قوه مقننه است و.. نمی‌توانیم ملت را از پای بیندازید و این خیال باطلی است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: زیرا این ملت به طور خودکار کار خود را انجام می‌دهد و حتی اگر همه عروق اصلی را ببندید این قلب به کار خود ادامه می‌دهد و ایران به این آسانی‌ها از پای نمی‌ایستد.

شریعتمداری گفت:‌من به سفیر فرانسه گفتم برای شما یک بی‌آبرویی می‌ماند که کشوری با سابقه بلند تاریخی با کشور دیگری همکاری کند و خودش را نوکر آن کشور در جهان بخواند و این امر به زیان شماست.

وی اظهار داشت: ما باید از یکپارچگی نظام سه جانبه صحبت کنیم زیرا کارگر، کارفرما و دولت به هم گره خورده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت:‌در شرایط فعلی کشور معتقدم اگر بنگاهی فرار مالیاتی داشته باشد و از دودکش آن بنگاه اقتصادی دود بلند می‌شود و یک عده در آن کار می‌کنند و تولید در جریان است نباید به فکر پس گرفتن آن فرار مالیاتی باشیم و باید اجازه دهیم چرخ‌های آن بنگاه اقتصادی به هر ترتیبی که ممکن است بچرخد حتی اگر ما بخواهیم به حق مالیات را وصول کنیم.

شریعتمداری گفت:‌حسابرسی تامین اجتماعی چه 10 ساله و صد ساله باید انجام شود اما امروز شرایط کشور ایجاب می‌کند که واحدهای تولیدی واقعی که در آن اشتغال در جریان است را کمک کنیم تا چرخ‌هایشان بچرخد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید