بازگشت کارگردانان صاحب‌نام تئاتر به صحنه

    کد خبر :686830

کارگردانان صاحب نام تئاتری با اجراهای جدید در تماشاخانه‌های مختلف کشور به صحنه هنرهای نمایشی باز می‌گردند.

حمیدرضا نعیمی با بازیگر شهیر فرانسه همراه می‌شود

حمیدرضا نعیمی قصد دارد در جدیدترین تجربه گروه تئاتر شایا، نمایش فردریک را از ۷ فروردین سال آینده در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببرد.

نمایش فردریک نوشته اریک امانوئل اشمیت نمایشنامه نویس مطرح فرانسوی که توسط شهلا حائری ترجمه شده، به عنوان سی و پنجمین اثر از گروه تئاترِ شایا به صحنه می‌رود.

این ملودرام کمیک با همرامی ۵۰ طراح و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون داستانی شورانگیز در ستایشِ عشق؛ شرح زندگیِ فردریک لومتر بازیگر شهیر و افسانه‌ای تئاترِ قرن نوزدهمِ فرانسه است.

بازگشت محمد رحمانیان به پردیس شهرزاد

محمد رحمانیان با نمایش تازه اش با عنوان روزهای رادیو از اول اسفندماه در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد رفت.

قصه روزهای رادیو درباره یکی از گردانندگان رادیو از سال ۱۳۱۹ تا ۱۳۳۹ در خلال حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی عاشقانه است و تازه ترین نمایش محمد رحمانیان بعد از مدتی دوری از صحنه نمایش محسوب می‌شود.

پیش خرید اینترنتی بلیت های این نمایش از صبح امروز ۲۶ بهمن ماه در سایت ایران کنسرت/ ایران نمایش آغاز شده است و علاقه‌مندان می توانند علاوه بر مراجعه به سایت، به صورت حضوری هم بلیت های این نمایش را از گیشه پردیس تئاتر شهرزاد خریداری کنند.

طبق برنامه ریزی های انجام شده این نمایش در دو جلد در سانس های ۱۸ و ۲۱ از تاریخ ۱ اسفندماه تا پایان سال جاری هرشب در سالن گلایل پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد رفت.

هومن برق نورد، افشین هاشمی، احسان کرمی، لیلی رشیدی، بهاره افشاری، آرمین رحیمیان، فهیمه رحیم نیا، با هنرمندی بهنوش طباطبایی و با حضور مهتاب نصیرپور بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

دو خبر کوتاه از دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی

عمارت نوفل لوشاتو، تماشاخانه ماه حوزه هنری ، تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه ایرانشهر به عنوان سالنهای میزبان دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی تعیین شدند.

بر اساس هماهنگی های به عمل آمده برنامه های دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی به شرح زیر برگزار می شود:

– برنامه های رادیو رادی در تماشاخانه ماه حوزه هنری همه روزه ساعت ۱۵:۳۰

– اجراهای صحنه ای (مونولوگ) در عمارت نوفل لوشاتو همه روزه ساعت ۱۷ و ۱۷:۳۰

– سمینار و مقالات رادی شناسی در تالار مشاهیر تئاتر مجموعه تئاتر شهر چهارشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۴

– آیین پایانی دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی در تالاراستاد ناظر زاده مجموعه ایرانشهر ساعت ۱۸

دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی در بخش های: مسابقه نمایشنامه نویسی، مسابقه مقالات رادی شناسی، مسابقه رادیو رادی و بخش غیر رقابتی صحنه ای برگزار می شود.

همچنین به کوشش بهزاد صدیقی و با حمایت نشر عنوان در قالب یک کتاب دفتر نخست رادی نامه منتشر شد

در آستانه برگزاری این رویداد فرهنگی- هنری، دفتر نخست رادی نامه شامل پنج تک گویی بر اساس آثار اکبر رادی که به سفارش دومین جشنواره تئاتر رادی نوشته شده و در قالب یک کتاب منتشر شد. اغلب رویدادهای این آثار مرتبط با وقایع اجتماعی انسان معاصر است که در شهر زندگی کرده و داستان آنها در شهر اتفاق افتاده و دنبال می شود.

محمد چرمشیر، ابراهیم پشت کوهی، مهدی میر باقری، مژگان خالقی و مهسا طالبی رستمی نویسندگان پنج تک گویی یاد شده هستند.

دفتر نخست رادی نامه با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و با حمایت نشر عنوان با شمارگان ۳۰۰ نسخه منتشر شده که به زودی در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

دومین جشنواره تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و مشارکت شورای اسلامی شهر تهران و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و با حمایت فرهنگسرای سرو، مجموعه ی تئاتر شهر، اداره کل هنرهای نمایشی رادیو (رادیو نمایش)، عمارت نوفل لوشاتو و شرکت تبلیغاتی جارچی در تهران برگزار می شود.

پوستر تئاتر اِلویرا ٢٠٢٠ منتشر شد

پوستر تئاتر الویرا ۲۰۲۰ به طراحی و کارگردانی بابک کریمی منتشر شد. در این نمایش که اقتباسی از الویرا ١٩۴٠ است بابک کریمی، مهدخت مولائی، آریا تقی پوریان، علیرضا مجیدی به ایفای نقش می‌پردازند.

 

الویرا ۱۹۴۰ را بریژیت ژاک به نگارش درآورده و برگردان فارسی آن توسط بابک کریمی، علی شمس، پریسا نظری صورت گرفته است.
این نمایش از ۲۷ بهمن ماه، ساعت ۱۸ در کارگاه نمایش تئاتر شهر بر صحنه می‌رود و علاقمندان میتوانند برای تهیه بلیت به سامانه تیوال مراجعه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید