اسپر: چالش امنیتی ما چین است نه روسیه

    کد خبر :686803

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی خود در نشست امنیتی مونیخ حرفهایش را با حمله به چین آغاز کرد.

این وزیر آمریکایی گفت: پکن باید به حقوق بشر و آزادی بیان احترام بگذارد و رفتار کنونی این کشور باعث مشکلات زیادی در جامعه بین‌المللی شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال تقابل با چین نیست افزود: دولت پکن باید شفافتر عمل کند و به حاکمیت دیگر کشورها نیز اخترام بگذارد.

وی مدعی شد که پکن از تکتولوژی‌های فنی خود برای حمایت از شرکت‌های دولتی خود استفاده می‌کند و جامعه بین‌المللی باید شدیدا نگران تکنولوژی هوش مصنوعی چین باشد.

به گزارش فارس،وی از جامعه بین‌المللی خواست در برابر اقدامات چین از جمله تکنولوژی نسل پنجم اینترنت چین متحد باشند. ما از دوستان و متحدانمان نمی‌خواهیم که چین را تحریم کنند اما باید از حقوق بشر و همچمنین آزادی رقابت بین شرکتها حمایت کنند.

وی در ادامه سخنرانی خود تاکید کرد که چالشهای امنیتی ایالات متحده تغییر کرده است و چالش امنیتی ما در حال حاضر چین است نه روسیه.

پیش از اسپر، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در سخنرانی خود از چین و تکنولوژیهای هوش مصنوعی این کشور به عنوان یک تهدید علیه آمریکا یاد کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «هواوی و دیگر شرکت‌های دولتی فناوری چین، به عنوان اسب تروای (سازمان) اطلاعات چین عمل می‌کنند. روسیه با به راه انداختن کارزار صدور اطلاعات غلط در تلاش است که شهروندان ما را علیه یکدیگر برانگیزد. حملات سایبری ایران، شبکه‌های رایانه‌ای خاورمیانه را به ستوه در آورده است».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید