فضانورد ناسا بعد از بازگشت به زمین: حس یک کودک 2 هفته‌ای را داشتم

    کد خبر :686341

“کریستینا کخ”، فضانورد ناسا اخیرا پس از سپری کردن ۱۱ ماه در فضا و بازگشت به زمین طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: پس از بازگشت به زمین حس یک کودک دو هفته‌ای را داشتم.

به نقل از دیلی میل، “کریستینا کخ“، فضانورد ۴۱ ساله ناسا پس از بازگشت از سفر ۳۲۸ روزه خود از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) اظهار کرد: حالم اکنون که پس از یک اقامت طولانی در فضا به زمین بازگشته‌ام، بسیار خوب است.

وی گفت: گذشته از درد عضلانی و مشکل در تعادل، به خوبی می‌توانم بدن خود را با نیروی جاذبه زمین تنظیم کنم. من به مدت یک روز گردن درد داشتم و هنگامی که به زمین بازگشتم، کمی طول کشید تا تعادل خود را به دست بیاورم. وقتی به زمین بازگشتم، همانند یک بچه دو هفته‌ای بودم که در واقع سخت تلاش می‌کرد تا سر خود را بالا نگه دارد.

چندی پیش سه تن از فضانوردان ماموریت “اکسپدیشن ۶۱”(Expedition 61) توانستند با استفاده از چتر نجات فضاپیمای “سایوز “(Soyuz MS-13) در قزاقستان فرود آیند.

“کریستینا کخ”(Christina Koch) از ناسا، “لوکا پارمیتانو”(Luca Parmitano) از آژانس فضایی اروپا و “الکساندر اسکوورتسوف”(Alexander Skvortsov) از آژانس فضایی روسیه ۱۷ بهمن ایستگاه فضایی بین‌المللی را به مقصد زمین ترک کردند و در نهایت توانستند روی زمین فرود آیند.

به گزارش ایسنا،قرار است ناسا از تجربیات “کریستینا کخ” استفاده کند؛ زیرا وی با سپری کردن ۳۲۸ روز در فضا، رکورد حضور یک فضانورد زن در فضا (با یک پرواز) را شکست. وی طی حضور موثر خود در فضا چند پیاده‌روی فضایی انجام داد و برای اولین بار در تاریخ به همراه دوست و همکار خود “جسیکا میر”(Jessica Meir) اولین پیاده‌روی فضایی کاملا زنانه را با موفقیت به سرانجام رساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید