نمکی:‌ تست هموطن زنجانی مشکوک به کرونا منفی بود

    کد خبر :685695

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ خانمی ‌در زنجان بود که چند وقت تحت نظر قرار داشت و سه بار تست شده و آخرین تست وی‌ هم ‌منفی بوده است.

سعید نمکی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به مردم اطمینان می دهیم کرونا وارد کشور نشده، افزود: ۳۶ مبادی ورودی به کشور از طریق زمینی، هوایی و دریایی برای پیشگیری از ویروس کرونا کنترل می شود.

وی ادامه داد: ویروس کرونا برای جهان و ما تهدید جدی است و اکنون تمام پروازهای مستقیم چین به کشور متوقف شده و به وزارت امور خارجه اعلام کردیم اگر ایرانیانی که می خواهند از چین وارد کشور شوند از قبل فهرست آنها را به ما بدهند تا بررسی کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: افرادی که از ووهان به ایران آمده بودند در قرنطینه بوده و بر اساس آزمایش های متعدد تست آنها در مورد ویروس کرونا منفی و حالشان خوب است، در روز چهاردهم پس از قرنطینه با دعوت از خانواده های این افراد نشستی برگزار خواهیم کرد.

نمکی گفت: نماینده سازمان جهانی بهداشت نیز از اقدامات ما در مورد قرنطینه این افراد و انجام آزمایش ها بازدید داشته و مطلوب ارزیابی کرده است.

وی با بیان اینکه مردم نیاز متداول به ماسک ندارند، گفت: بر اساس مکاتبات با گمرک واردات پارچه های مخصوص ماسک و ماسک را متوقف کردیم و با پارچه های تولید داخل، ماسک تهیه می کنیم و استفاده از آن را بطور متداول به مردم نیز توصیه نمی کنیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بارها اعلام کردیم هر گونه موردی مورد مثبت ویروس کرونا در کشور مشاهده شود به مردم اعلام خواهیم کرد، حتی یک پروازی از خارج به کشور داشتیم که یک فرد چینی در آن بود، پرواز را ردیابی کرد و بردیم در قرنطینه، مردم نگران نباشند، همه چیز در کنترل است.

به گزارش ایرنا ،ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به ۲۴ کشور جهان شماری نیز سرایت کرده است.

وزارت بهداشت بامداد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در چین به یکهزار و ۱۱۰ تن رسیده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید