نرخ پیشنهادی دولت برای عوارض قطعه یک آزادراه تهران-شمال

فتاح از نرخ پیشنهادی دولت برای تعیین عوارض عبور از قطعه یک آزادراه تهران-شمال خبر داد.

سید پرویز فتاح درباره نرخ گذاری عوارض آزادراه تهران-شمال گفت: مدیریت نرخ گذاری عوارض طبق قانون با دولت و وزارت راه و شهرسازی است و ما هم تابع آن هستیم.

وی افزود: ما مدعی آن هستیم که در آزادراه تهران-شمال سرمایه گذاری کرده‌ایم و قرارداد داریم و باید با همان تشریفات قانونی، این سرمایه گذاری به بنیاد مستضعفان برگردد.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: اگر نرخ را کم بگذارند، ما به جای ۱۰ سال، باید ۱۵ سال در آزادراه خیمه بزنیم حداقل باید ۱۰ سال از آزادراه بهره برداری کنیم تا اصل پولمان برگردد و سپس محور را به وزارت راه و شهرسازی تحویل می‌دهیم.

فتاح تصریح کرد: درباره نرخ عوارض آزادراه از بنیاد هم نظرخواهی کرده‌اند اما نرخ گذاری مصوبه دولت است.

به گفته فتاح، رئیس جمهور شخصاً در خصوص عوارض آزادراه تهران-شمال نظر دارند و پیشنهاد منطقی داد که اگر از مسیر قدیم تهران-چالوس تردد شود چه میزان بنزین مصرف می‌شود و اگر ترددها به آزادراه منتقل شود، چه میزان بنزین مصرف می‌شود؛ سپس این مابه التفاوت در صرفه جویی مصرف سوخت را به صورت ریالی محاسبه کنید و معیار نرخ عوارض باشد.

به گزارش مهر، امروز (چهارشنبه ۲۳ بهمن ۹۸) با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی قطعه یک آزادراه تهران-شمال به صورت آزمایشی افتتاح می‌شود.